tvp.pl informacje sport kultura rozrywka vod serwisy tvp.pl program telewizyjny

Najdroższy kombinezon świata. Tyle znaczą reklamodawcy F1

Komercjalizacja świata sportu postępuje nieubłaganie. Na koszulkach piłkarzy pojawia się coraz więcej reklam i właśnie w piłce upatruje się głównego beneficjenta wysokich umów sponsorskich. Mimo to jeszcze więcej firmy płacą za umieszczenie swoich emblematów na… kombinezonach zawodników Formuły 1.
Lewis Hamilton (fot. Getty Images)

Ivanović została mamą. "Radość i szczęście"

Doskonale obrazuje to przykład Lewisa Hamiltona, który broni barw Mercedesa w Formule 1. Za reklamy na kombinezonie w przyszłym sezonie Anglik dostanie aż 112 milionów funtów. To o 17 milionów więcej niż w przypadku zarobków z tego tytułu... Manchesteru City – Obywatele dostaną 95 milionów euro od producenta odzieży, Etihad i Nexen.

Rozkład zarobków Hamiltona z reklam (fot.dailymail.co.uk)

Ponad połowę z kwoty, jaką zainkasuje Hamilton, sfinansowało Petronas – firma naftowa z Malezji, główny sponsor Mercedesa. Do kwoty dokłada się też dostarczyciel odzieży (2 miliony funtów), a także cały szereg innych spółek, którym zależy na reklamie. Znajdują się wśród nich przedstawiciele branży finansowej, producent napojów energetycznych, zegarków szwajcarskich czy pakowanych produktów.

Co w sieci piszczy? Wielki dzień Kamila Stocha i echa stadionów