tvp.pl informacje sport kultura rozrywka vod serwisy tvp.pl program telewizyjny

Poważne problemy PSG. "Fałszywe" umowy sponsorskie

Paris Saint-Germain boryka się z problemami niezwiązanymi bezpośrednio ze sportem – zeszłego lata francuski klub wydał na rynku transferowym sporo pieniędzy na kilku piłkarzy, między innymi Neymara. "Financial Times" donosi, że klub nagiął prawo, aby sprostać wymaganiom Finansowego Fair-Play.
Neymar (fot. Getty Images)

Nowy trener, nowe porządki. W Paryżu szykują się zmiany

Brytyjski dziennik dotarł do ludzi, którzy pracują w UEFA blisko postępowania przygotowawczego w sprawie PSG. Francuzi, żeby nie złamać przepisów, podpisali kilka umów sponsorskich. Łączna kwota wpływów z tego tytułu wynosi około 200 milionów euro i ma być "znacznie zawyżona". W ten sposób działacze chcą zrównoważyć wartość zakupu Neymara za 222 miliony euro i Kyliana Mbappe za 180 milionów euro (zostanie wykupiony w letnim okienku transferowym) – wartość obu transferów jest amortyzowana na czas trwania pierwszych kontraktów zawodników w klubie, innymi słowy w roku rozliczeniowym uwzględnia się na przykład tylko jedną piątą z kwoty zakupu Brazylijczyka.

Najwazniejszym pytaniem pozostaje, czy UEFA będzie dość odważna, żeby wymusić stosowanie własnych przypisów? – zdradziła "Financial Times" osoba bliska postępowaniu. – Jeśli nie zrobią tego w przypadku PSG, to po co w ogóle się tym przejmować – dodał. Organizacja poprosiła o zewnętrzną ekspertyzę agencję sportową Octagon, która ma ocenić, czy umowy sponsorskie mają "odpowiednią wartość", to znaczy, czy nie zostały sztucznie zawyżone przez podmioty prawne bliskie klubowi – fundusze ze źródeł komercyjnych napływały między innymi z Kataru, a zespół należy do grupy inwestycyjnej z tego kraju.

Decyzję w sprawie UEFA podejmie po tym, jak zakończy się roczny okres rozliczeniowy – to znaczy pod koniec czerwca. W międzyczasie PSG planuje podpisać kolejne umowy sponsorskie z firmami, których siedziba nie znajduje się w Katarze. Paryżanie mają w planach także sprzedaż piłkarzy. To pozwoli zwiększyć im wpływy i sprostać przepisom, jeśli jednak w czasie podpisywania zeszłych kontraktów doszło do zawyżenia wartości świadczenia – w tym wypadku reklamy – UEFA może nie wziąć ich pod uwagę w trakcie oceniania skali naruszenia.

Strejlau: Błaszczykowski zrobi wszystko, by wrócić na MŚ

podobne informacje

"W Barcelonie potrafił bronić". Ostra krytyka Neymara we Francji

"Niech spróbują zagrać we Francji". Cavani rzuca wyzwanie Anglikom

"Jednooki bandyta". Firmino zasłużonym bohaterem

"Graliśmy zbyt defensywnie". PSG rozczarowane po Liverpoolu