tvp.pl informacje sport kultura rozrywka vod serwisy tvp.pl program telewizyjny

Poważne problemy PSG. "Fałszywe" umowy sponsorskie

Paris Saint-Germain boryka się z problemami niezwiązanymi bezpośrednio ze sportem – zeszłego lata francuski klub wydał na rynku transferowym sporo pieniędzy na kilku piłkarzy, między innymi Neymara. "Financial Times" donosi, że klub nagiął prawo, aby sprostać wymaganiom Finansowego Fair-Play.
Neymar (fot. Getty Images)

Nowy trener, nowe porządki. W Paryżu szykują się zmiany

Brytyjski dziennik dotarł do ludzi, którzy pracują w UEFA blisko postępowania przygotowawczego w sprawie PSG. Francuzi, żeby nie złamać przepisów, podpisali kilka umów sponsorskich. Łączna kwota wpływów z tego tytułu wynosi około 200 milionów euro i ma być "znacznie zawyżona". W ten sposób działacze chcą zrównoważyć wartość zakupu Neymara za 222 miliony euro i Kyliana Mbappe za 180 milionów euro (zostanie wykupiony w letnim okienku transferowym) – wartość obu transferów jest amortyzowana na czas trwania pierwszych kontraktów zawodników w klubie, innymi słowy w roku rozliczeniowym uwzględnia się na przykład tylko jedną piątą z kwoty zakupu Brazylijczyka.

Najwazniejszym pytaniem pozostaje, czy UEFA będzie dość odważna, żeby wymusić stosowanie własnych przypisów? – zdradziła "Financial Times" osoba bliska postępowaniu. – Jeśli nie zrobią tego w przypadku PSG, to po co w ogóle się tym przejmować – dodał. Organizacja poprosiła o zewnętrzną ekspertyzę agencję sportową Octagon, która ma ocenić, czy umowy sponsorskie mają "odpowiednią wartość", to znaczy, czy nie zostały sztucznie zawyżone przez podmioty prawne bliskie klubowi – fundusze ze źródeł komercyjnych napływały między innymi z Kataru, a zespół należy do grupy inwestycyjnej z tego kraju.

Decyzję w sprawie UEFA podejmie po tym, jak zakończy się roczny okres rozliczeniowy – to znaczy pod koniec czerwca. W międzyczasie PSG planuje podpisać kolejne umowy sponsorskie z firmami, których siedziba nie znajduje się w Katarze. Paryżanie mają w planach także sprzedaż piłkarzy. To pozwoli zwiększyć im wpływy i sprostać przepisom, jeśli jednak w czasie podpisywania zeszłych kontraktów doszło do zawyżenia wartości świadczenia – w tym wypadku reklamy – UEFA może nie wziąć ich pod uwagę w trakcie oceniania skali naruszenia.

Strejlau: Błaszczykowski zrobi wszystko, by wrócić na MŚ

podobne informacje

Liga Mistrzów. (Anty)bohaterowie ostatniej akcji. Pechowe historie Napoli

Rozchwytywany talent z Ajaksu Amsterdam wybrał klub. Transfer za 75 milionów

Pele przestrzegł Neymara. "Bóg dał ci talent, a ty..."

"Świetny piłkarz musi tam zagrać". Neymar wie, gdzie chce odejść