tvp.pl informacje sport kultura rozrywka vod serwisy tvp.pl program telewizyjny

Sukcesy TVP Sport tylko dzięki Wam!

Trzy wielkie imprezy w 2010 roku – igrzyska olimpijskie w Vancouver, mundial w RPA i lekkoatletyczne ME w Barcelonie przyciągnęły przed telewizory miliony Polaków i zapewniły liczne nagrody TVP Sport i SPORT.TVP.PL. Dziękujemy!
Gdy Adam Małysz zdobywa medale, przed telewizorami zasiadają miliony Polaków (fot. PAP/Grzegorz Momot)

Zima trzyma... przed telewizorem

Rekordowa okazała się transmisja w TVP1 z finałowej serii drugiego indywidualnego konkursu skoków narciarskich z Vancouver.

Olimpijskie złoto Justyny Kowalczyk przeżywało ponad 7 milionów widzów (fot. PAP/EPA) Walkę Adama Małysza o olimpijski medal oglądało średnio prawie 9,5 miliona widzów!

W najwyższym momencie oglądalność wynosiła ponad 12 milionów! Drugą serię konkursu na dużej skoczni śledził co czwarty Polak i co drugi, który w tym momencie miał włączony telewizor.

Wielkie zainteresowanie towarzyszyło także relacji w TVP2 z biegu kobiet na 30 km, w którym Justyna Kowalczyk wywalczyła dla Polski drugi złoty medal w historii zimowych igrzysk olimpijskich.

Jej wielki sukces obserwowało średnio prawie 7,2 miliona telewidzów.

Mundial + TVP = 8,5 miliona (fot. PAP/EPA) Mundial bez konkurencji

Finałowy mecz mistrzostw świata w piłce nożnej RPA 2010 (druga połowa i dogrywka) uzyskał największe udziały – 63,6 procenta! Wynika z tego, że dwie trzecie widzów, którzy w tym momencie mieli włączony telewizor, śledziło spotkanie Hiszpanii z Holandią. Średnia oglądalność także była fantastyczna – ponad 8,5 miliona!

Małysz to Małysz

Co ciekawe, rekord oglądalności TVP Sport (dociera do 4 mln 360 tysięcy gospodarstw domowych) w 2010 roku także należał do Adama Małysza. Nie padł jednak podczas jego występu olimpijskiego w Vancouver, lecz w trakcie... kwalifikacji do konkursu Pucharu Świata w Zakopanem.

Transmisja miała miejsce wyłącznie w kanale sportowym Telewizji Polskiej a średnia oglądalność wyniosła 361 tysięcy 400 widzów. Na drugim miejscu uplasował się mundial w RPA, ale nie mecz finałowy, a półfinał pomiędzy Hiszpanią a Niemcami.

Strona główna serwisu vancouver.tvp.pl (fot. TVP) Laury za igrzyska

Wysiłek, jaki zespół TVP SPORT włożył w relacje z igrzysk olimpijskich w Vancouver został doceniony podczas VII Gali Sportu i Biznesu. W kategorii „Sportowy projekt medialny” statuetkę Demesa otrzymał właśnie kanał sportowy Telewizji Polskiej, którego dyrektorem jest Włodzimierz Szaranowicz.

Co charakterystyczne, wśród pięciu nominowanych projektów aż cztery należały właśnie do TVP SPORT: oprócz igrzysk w Vancouver z uznaniem spotkały się także relacje z Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, Mistrzostw Europy w Lekkiej Atletyce i Tour de Pologne.

Projekt Vancouver 2010 zakładał osiągnięcie nie tylko odpowiedniego efektu antenowego, lecz także internetowego. I właśnie multimedialny serwis internetowy vancouver.tvp.pl – stworzony przez Redakcję Mediów Interaktywnych TVP SPORT – otrzymał prestiżowe wyróżnienie: „Laur Honorowy” podczas mediolańskiego 28. Festiwalu Filmów i Programów Telewizyjnych poświęconych sportowi (Sport Movies & TV 2010).

... i za filmy

Podobnie został uhonorowany także film autorstwa Bartosza Hellera „Droga Agaty”, opowiadający o przedwcześnie zmarłej siatkarce Agacie Mróz.

W finałowej rozgrywce festiwalu znalazły się także dwa filmy Zbigniewa Rytela („Idolka – Justyna Kowalczyk” oraz „PKOl – 90 lat na olimpijskim szlaku”) oraz program EUROexpress.

Polską eliminacją do do Festiwalu w Mediolanie był IV Międzynarodowy Festiwal Filmów i Programów Sportowych Gdynia 2010. Dwie produkcje TVP SPORT – „Droga Agaty” w kategorii Mistrzowie Sportu oraz „EUROexpress” wśród programów sportowych – sięgnęły po najwyższe nagrody: kryształowe statuetki „Filmowy Laur”.

Nasz serwis też wysoko

Serwis Telewizji Polskiej sport.tvp.pl zajął drugie miejsce w rankingu internetowych serwisów sportowych miesięcznika „Press”.

Eksperci, którzy stworzyli ranking wysoko ocenili sport.tvp.pl m.in. za aktualność, relacje na żywo, bogatą bibliotekę materiałów wideo, funkcjonalność, interaktywność i dobry poziom dziennikarski. Doceniono także dużą dostępność materiałów od dziennikarzy TVP, wywiadów i komentarzy ekspertów.