10 czystych kont, tylko 21 puszczonych goli i miejsce w czwórce najlepszych piłkarzy ligi w rankingu "Kickera". Ten sezon jest niezwykle udany dla Rafała Gikiewicza, który w barwach Unionu Berlin spisuje się znakomicie i ma spore szanse na awans do elity.
Jedną próbę podboju Bundesligi Gikiewicz ma już sobą. Próbę nieudaną, bo choć w sierpniu 2016 roku trafił do Freiburga po dwóch niezwykle owocnych latach w barwach Eintrachtu Brunszwik, to miejsca w wyjściowej jedenastce wywalczyć jednak nie zdołał. Zbyt mocną pozycję w zespole Christiana Streicha miał wówczas Alexander Schwolow, który do dziś jest zresztą pierwszym wyborem trenera i latem może otrzymać kilka ciekawych propozycji transferowych. Ostatecznie Polak na przestrzeni blisko 24 miesięcy na boiskach ligowych pojawił się tylko dwukrotnie – w meczach z Lipskiem i Borussią Dortmund zastępował kontuzjowanego kolegę i choć zebrał pochlebne recenzje, to nie wystarczyło to do utrzymania miejsca między słupkami.
Latem "Giki" przyjął więc propozycję Unionu Berlin, czyli drużyny z zaplecza. Stołeczni poprzedni sezon zakończyli na ósmej lokacie, choć przed dwoma laty otarli się nawet o awans – ostatecznie uplasowali się tuż za podium, właśnie za wspomnianym Brunszwikiem, który w dwumeczu barażowym okazał się jednak gorszy od VfL Wolfsburg. Polak z miejsca stał się jedną z kluczowych postaci w układance Ursa Fischera, a na nieco ponad dwa miesiące przed końcem sezonu, ma całkiem spore szanse, by spełnić marzenie i awansować do elity.
Stołeczni spisują się nadspodziewanie dobrze. Zgromadzili już 44 punkty, a z dotychczas 24 spotkań przegrali tylko dwa. Pochwalić mogą się między innymi najlepszą defensywą i... najlepszym bramkarze w lidze. Blok obronny dopuścił tylko do 21 straconych goli (dla porównania lider stracił aż 30 goli, a trzecie HSV 26). Walka o czołowe miejsca jest jednak niezwykle wyrównana i zaciekła. W tej chwili pierwsze miejsce zajmuje FC Koeln (48 punktów), drugi jest Union (44), trzecie HSV (44), a czwarte – St. Pauli (43). Niewykluczone jednak, że jeszcze w poniedziałek dojdzie do roszady, bowiem mecz z Greuther Fuerth rozegra dopiero Hamburger. Tak czy owak, w najgorszym przypadku, Gikiewicz wraz z kolegami zakończą tę kolejkę na najniższym stopniu podium.
Sam "Giki" ma duży wpływ na świetne wyniki berlińczyków. W 24 meczach dał się pokonać tylko 21 razy, a aż 10-krotnie kończył spotkanie na zero z tyłu. Równie często niepokonany murawę opuszczał Julian Pollersbeck z HSV, ale on z kolei musiał wyciągać piłkę z bramki 26 razy. Również spoglądając na średnią ocen magazynu "Kicker", Polak jest w samej czołówce. Ale nie tylko bramkarzy, a spośród wszystkich zawodników. Lepszą średnią "wykręciło" tylko trzech zawodników – Jhon Cordoba z Koeln, Philpp Klement z Paderborn i Robert Glatzel z Heidenheim.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.