W przyszłym sezonie nie wystartuje team, który zdobył w tym roku mistrzostwo świata. Zostanie bowiem przejęty przez koncern Mercedesa. O powstaniu nowego teamu fabrycznego w Formule 1 pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.
Ross Brawn przejął zespół po Hondzie, która wycofała się z udziału w Formule 1. Na jego bazie stworzył własny zespół, który zdobył podwójne mistrzostwo świata, w klasyfikacji indywidualnej oraz konstruktorów. Sukcesy Brawn GP były możliwe między innymi dzięki silnikom Mercedesa. Teraz władze niemieckiego koncernu postanowiły mocniej zaangażować się w wyścigi F1.
– Od przyszłego roku będziemy mieli swój własny fabryczny team. Stało się to możliwe dzięki przejęciu 75,1 procent udziałów od Brawn GP – powiedział na konferencji prasowej prezes Daimlera Dieter Zietschke.
W powstałym teamie Mercedes GP, funkcje szefa zespołu ma pełnić Ross Brawn, a rola koordynatora przypadnie w udziale Norbertowi Haugowi. Inaczej sprawa przedstawia się z dotychczasowymi kierowcami Brawn GP. Według doniesień Daily Mail, z teamu odejdzie mistrz świata James Button. Pierwszym kierowcą ma zostać Nico Rosberg, a partnerować mu ma Nick Heidfeld. Według prasowych doniesień, Mercedes GP ma faworyzować w roli kierowców Niemców.
Z pogłoskami o stawianiu wyłącznie na Niemców nie zgadza się Norbert Haug. – Z Nickiem rozmawiamy, ale będziemy międzynarodowym teamem, przecież Mercedes Benz to globalny gracz. Chcemy mieć u siebie samych najlepszych, co wcale nie oznacza, że będziemy mieć samych Niemców.
Przejęcie Brawn GP stało się dla Mercedesa znakomitą okazją do wejścia do Formuły 1. Podwójny mistrz świata nie jest potentatem finansowym, dzięki czemu Niemcy nie musieli wykładać gigantycznych pieniędzy na jego przejęcie. Dodatkowo Niemcy nie muszą inwestować w budowę centrum badawczo-rozwojowego, gdyż odziedziczy je jeszcze po Hondzie, która wybudowała w Brackley bardzo nowoczesną fabrykę, posiadająca m.in. tunele aerodynamiczne.
Przejęcie przez Mercedesa Brawn GP może wywołać wiele zmian w Formule 1. Pierwszym, który może odczuć skutki utworzenia przez niemiecki koncern fabrycznego zespołu, będzie McLaren. Do tej pory zespół ten jeździł na silnikach dostarczanych przez Mercedesa. Teraz jednak koncern postanowił wycofać się z tej współpracy. Obie strony doszły do porozumienia i ich współpraca zakończy się definitywnie dopiero w 2015 roku. Do tego czasu angielski team odkupi od Daimlera 40,1 procent udziałów swojej firmy.
Współpraca Mercedesa z McLarenem rozpoczęła się w 1995 roku. Jednak głównym celem Niemców było przejęcie legendarnego teamu. Na to nie zgodzili się jednak Brytyjczycy z twórcą potęgi McLarena Ronem Dennisem na czele.
Inną zmianą w McLarenie, związaną z przejęciem Brawn GP przez Mercedesa, może być przejście do angielskiego zespołu Jamesa Buttona. Legendarny team chce u siebie mistrza świata, a w jego zatrudnieniu może pomóc mu fakt, iż angielski kierowca nie może dojść do porozumienia z Rossem Brawnem na temat swojego nowego kontraktu. Button chce zarabiać 8 mln funtów rocznie, a Brawn oferuje mu jedynie połowę tej kwoty, zostawiając jednak wolną rękę w rozmowach ze sponsorami.
1
1:37:15.735
2
++6.812
3
++34.742
4
++39.812
5
++56.781
6
++59.857
7
++60.603
8
++64.135
9
++65.858
10
++70.674
11
++72.095
12
++76.592
13
++77.301
14
++84.477
15
+1 lap
16
DNF
17
DNF
18
DNF
19
DNF
20
DNS
1
1:24.892
2
1:24.995
3
1:25.010
4
1:25.029
5
1:25.084
6
1:25.121
7
1:25.374
8
1:25.471
9
1:25.593
10
1:25.711
11
1:25.746
12
1:25.826
13
1:25.864
14
1:25.889
15
1:25.950
16
1:26.440
17
1:26.446
18
1:26.504
19
1:26.574
20
1:27.060
1
1:25.498
2
1:25.566
3
1:25.585
4
1:25.606
5
1:26.104
6
1:26.112
7
1:26.119
8
1:26.125
9
1:26.129
10
1:26.256
11
1:26.332
12
1:26.332
13
1:26.377
14
1:26.422
15
1:26.499
16
1:26.501
17
1:26.894
18
1:27.597
19
1:27.600
20
1:27.878
1
1:25.816
2
1:26.038
3
1:26.117
4
1:26.286
5
1:26.314
6
1:26.383
7
1:26.430
8
1:26.523
9
1:26.524
10
1:26.624
11
1:26.840
12
1:26.876
13
1:26.904
14
1:26.941
15
1:26.980
16
1:27.159
17
1:27.165
18
1:27.174
19
1:27.226
20
1:27.289
1
1:26.892
2
1:26.915
3
1:27.042
4
1:27.095
5
1:27.163
6
1:27.217
7
1:27.304
8
1:27.351
9
1:27.367
10
1:27.432
11
1:27.678
12
1:27.844
13
1:27.909
14
1:27.958
15
1:28.057
16
1:28.086
17
1:28.142
18
1:28.147
19
1:28.332
20
1:28.397
1
1:23:47.693
2
+2.695
3
+19.820
4
+29.020
5
+62.396
6
+67.754
7
+1 lap
8
+1 lap
9
+1 lap
10
+1 lap
11
+1 lap
12
+1 lap
13
+1 lap
14
+1 lap
15
+1 lap
16
+2 laps
17
DNF
18
DNF
19
DNF
20
DNS
1
1:03.971
2
1:04.492
3
1:04.554
4
1:04.582
5
1:04.763
6
1:04.926
7
1:04.836
8
1:04.846
9
1:05.052
10
1:04.846
11
1:05.128
12
1:05.143
13
1:05.063
14
1:05.278
15
1:05.218
16
1:05.329
17
1:05.364
18
1:05.369
19
1:05.582
20
1:05.606
1
1:04.324
2
1:04.442
3
1:04.534
4
1:04.574
5
1:04.790
6
1:05.018
7
1:05.053
8
1:05.062
9
1:05.139
10
1:05.182
11
1:05.182
12
1:05.243
13
1:05.283
14
1:05.314
15
1:05.326
16
1:05.366
17
1:05.366
18
1:05.519
19
1:05.546
20
1:06.023
1
1:04.580
2
1:04.737
3
1:04.898
4
1:05.022
5
1:05.190
6
1:05.229
7
1:05.292
8
1:05.411
9
1:05.457
10
1:05.511
11
1:05.537
12
1:05.543
13
1:05.547
14
1:05.613
15
1:05.698
16
1:05.765
17
1:05.814
18
1:05.835
19
1:05.918
20
1:06.176
1
1:05.542
2
1:05.607
3
1:05.697
4
1:05.766
5
1:05.780
6
1:05.874
7
1:05.946
8
1:06.017
9
1:06.099
10
1:06.110
11
1:06.130
12
1:06.140
13
1:06.160
14
1:06.170
15
1:06.189
16
1:06.246
17
1:06.262
18
1:06.369
19
1:06.510
20
1:06.738
DNS