| Kolarstwo / Kolarstwo szosowe
Czeski zawodnik grupy CCC Polsat Polkowice Josef Cerny wygrał w niedzielę 41. edycję kolarskiego wyścigu o Grand Prix Częstochowy. Drugi na mecie był jego klubowy kolega Marek Rutkiewicz, a trzeci Konrad Czajkowski z ekipy Bank BGŻ.
Na starcie tradycyjnego kryterium, którego trasa składała się z 40 pętli u
stóp klasztoru jasnogórskiego wyruszyło 79 kolarzy, do mety dotarło 30.
Padający deszcz mocno dał się we znaki zawodnikom, bowiem na wielu odcinkach
trasy, szczególnie pokrytych kostką, było bardzo ślisko. Szereg zawodników
zjechało wcześniej z trasy,
bojąc się konsekwencji upadku na bardzo krętej rundzie.
Najszybszy był 19-letni Czech Josef Cerny, który już na trzecim okrążeniu
zainicjował ucieczkę, a od 11. pętli jechał samotnie. Jego przewaga nad
peletonem sięgała prawie 50 sekund.
Na mecie udało mu się zachować sześciosekundową przewagę nad kolegą z drużyny
CCC Polsat Polkowice, Markiem Rutkiewiczem oraz Konradem Czajkowskim (Bank
BGŻ).
Cerny zwyciężył również w kategorii orlik (do lat 23). Drugie i trzecie
miejsce w klasyfikacji młodzieżowców zajęli Przemysław Sobieraj (Pogoń
Mostostal Puławy) i Emanuel Piaskowy (TKK Pacific Toruń).
W wyścigu pań na dystansie 18 km wystartowały tylko cztery zawodniczki, a
najlepsza okazała się młodzieżowa mistrzyni Polski Martyna Klekot (BDC
Kolejarz Jura Częstochowa), która o 35 sekund wyprzedziła Paulinę
Brzeźną-Bentkowską (TKK Pacific Toruń).
Wyścig w Częstochowie był piątą w sezonie imprezą zaliczaną do cyklu BGŻ
ProLigi. W klasyfikacji najlepszych polskich kolarzy prowadzi Marek
Rutkiewicz, który dzięki zajęciu drugiego miejsca w niedzielnym kryterium
powiększył przewagę nad kolegą z ekipy Mateuszem Taciakiem.
Wyniki: 1. Josef Cerny (Czechy/CCC Polsat Polkowice) 1:52.23 2. Marek Rutkiewicz (CCC Polsat Polkowice) strata 6 s 3. Konrad Czajkowski (Bank BGŻ) 6 4. Jacek Morajko (CCC Polsat) 9 5. Adam Stachowiak (Bank BGŻ) 9 6. Bartłomiej Matysiak (CCC Polsat II) 9
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.