Tydzień temu swoje rozgrywki zainaugurowała T-Mobile Ekstraklasa. Teraz nadszedł czas na pierwszoligowców. Poprzedni sezon był bardzo wyrównany i wszystko wskazuje, że tym razem nie będzie inaczej.
Trudno wskazać stuprocentowego faworyta do awansu. Jest grupa 7-8 zespołów, które mogą włączyć się do walki o T-Mobile Ekstraklasę, jednak I liga jest tak wyrównana, że każdy praktycznie może wygrać z każdym.
Największe aspiracje mają w Niecieczy, gdzie po dwóch nieudanych próbach awansu liczą, że w tym sezonie w końcu się uda. – Trudno, w poprzednim sezonie znów się nie udało. Nie załamujemy rąk. Dopiero w sezonie 2013/14 pokażemy na co nas naprawdę stać – zapewnia główny sponsor niecieczan, Krzysztof Witkowski.
Ambitne plany mają również w Gdyni, Katowicach, Grudziądzu, Bełchatowie czy Legnicy. Prezes Olimpii Grudziądz myśli już nawet o ewentualnych derbach z Zawiszą. – Naszym marzeniem są derby z Zawiszą Bydgoszcz, ale te w Ekstraklasie. Chcemy pójść śladami kolegów, którym udało się w końcu wywalczyć upragniony awans. Nie boimy się wyzwań i jesteśmy na nie przygotowani – zapowiada Jacek Bojarowski.
Beniaminkami pierwszej ligi są zespoły, które – przynajmniej na razie – raczej nie podbiją tej klasy rozgrywek: Chojniczanka Chojnice, Energetyk ROW Rybnik, Wisła Płock i Puszcza Niepołomice. Celem dla tych zespołów będzie raczej spokojne utrzymanie, ale w I lidze ciężko cokolwiek typować.
W zakończonym niedawno sezonie najlepszy okazał się bydgoski Zawisza. Drużyna prowadzona przez Ryszarda Tarasiewicza zgromadziła 66 pkt. i z pierwszego miejsca awansowała do Ekstraklasy. Tuż za plecami lidera uplasowała się Cracovia. Pasy rzutem na taśmę wyprzedziły Termalicę Bruk-Bet Nieciecza, której do awansu zabrakło... 20 sekund.
Z rozgrywkami I ligi pożegnały się takie zespoły jak Warta Poznań, Polonia Bytom i Łódzki KS, który wycofał się z rozgrywek już po 22. kolejce. O dużym szczęściu może mówić Okocimski Brzesko, który utrzymał się tylko dlatego, że zdegradowana z Ekstraklasy Polonia Warszawa nie otrzymała licencji na grę w pierwszoligowych rozgrywkach.
1. kolejka:
Wisła Płock - Miedź Legnica 27 lipca, 15:45
Stomil Olsztyn - Arka Gdynia 27 lipca, 16:00
Chojniczanka Chojnice - Kolejarz Stróże 27 lipca, 18:00
Olimpia Grudziądz - Dolcan Ząbki 27 lipca, 18:00
Sandecja Nowy Sącz - Okocimski KS Brzesko 27 lipca, 18:00
Termalica Bruk-Bet Nieciecza - Energetyk ROW Rybnik 28 lipca, 12:15
Flota Świnoujście - GKS Katowice 28 lipca, 12:30
GKS Tychy - Górnik Łęczna 28 lipca, 17:00
GKS Bełchatów - Puszcza Niepołomice 28 lipca, 18:00
2 - 1
Polska
1 - 1
Albania
2 - 0
Cypr
0 - 4
Austria
3 - 0
Andora
8 - 0
Malta
4 - 3
Walia
0 - 1
Norwegia
2 - 1
Gibraltar
5 - 1
Czechy
14:00
Walia
16:00
Turcja
16:00
Malta
18:45
Belgia
18:45
Irlandia Północna
18:45
Hiszpania
18:45
Polska
18:45
Niemcy
18:45
Białoruś
18:45
Azerbejdżan
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.