Zmieniona technika oraz nowy sprzęt mają pomóc Annie Rogowskiej w wywalczeniu w Moskwie medalu mistrzostw świata w skoku o tyczce. – Podczas zawodów stare przyzwyczajenia kłócą się czasami z nowym stylem skakania – przyznała lekkoatletka. Transmisje w Telewizji Polskiej oraz SPORT.TVP.PL!
Ostatnie dni przed wyjazdem na mistrzostwa Rogowska spędzi na treningach w
Sopocie. – Teraz koncentrujemy się na szlifowaniu techniki. Uważam, że do
zawodów w Moskwie jestem optymalnie przygotowana. Na zdrowie nie mogę
narzekać i ze sporymi nadziejami czekam na swój start w mistrzostwach – dodała Rogowska.
Mistrzyni świata z Berlina sprzed czterech lat miała jednak spore problemy z
uzyskaniem minimum, które wynosiło 4,60 m. Ta sztuka udała się jej dopiero 17
lipca podczas zawodów w Słupsku, gdzie skoczyła właśnie wymaganą wysokość.
Zmiana tyczek
– Po igrzyskach olimpijskich w Londynie zmieniłam sposób skakania. Dokonaliśmy
z trenerami kilku korekt w technice i o ile na treningach, kiedy można się
spokojnie przygotować do każdej próby, generalnie nie mam zastrzeżeń do
swoich skoków, o tyle podczas zawodów, kiedy dochodzi stres, nie wszystko
wychodzi tak, jakbym sobie tego życzyła – wyjaśniła.
32-letnia lekkoatletka zmieniła nie tylko technikę, ale również sportowe
akcesoria. – Od dwóch miesięcy korzystam z innych tyczek i żałuję, że na tę
zmianę zdecydowałam się tak późno. Teraz wróciłam do firmy, której sprzętu
używałam od początku kariery do 2011 roku, czyli do niefortunnego konkursu na
molo, kiedy pęknięta tyczka rozcięła mi dłoń – wspomniała Rogowska.
– Wtedy zdecydowaliśmy się na zmianę sprzętu, który jednak specjalnie mi nie pasował. Niedawno wróciliśmy do starego producenta. Co prawda pechowy model został przez niego wycofany, dlatego mam teraz okazję skakać na nowych tyczkach, na których czuję się komfortowo i bezpiecznie – zapewniła.
Brązowa medalistka igrzysk olimpijskich w Atenach w 2004 roku podkreśla, że
nie tylko aktualna dyspozycja decyduje w przypadku jej konkurencji o końcowym
sukcesie.
Walka do końca
– W skoku o tyczce wynik jest wypadkową wielu czynników – zauważyła. – To konkurencja techniczna i trzeba zgrać kilka elementów, aby myśleć o medalach. Wszystko rozstrzyga się przecież w powietrzu w ciągu paru sekund. A dobre samopoczucie bywa często złudne. Wiele razy przed zawodami fizycznie czułam się świetnie, tymczasem na zeskoku byłam cieniem samej siebie. Z kolei kiedy wydawało mi się, że nie jestem w najwyższej formie, zdarzało mi się poprawiać rekordy życiowe.
Plan minimum Rogowskiej na mistrzostwa świata w stolicy Rosji to awans do
czołowej ósemki oraz pokonanie poprzeczki zawieszonej na wysokości 4,70.
– Przed tymi zawodami odczuwam stres, ale w moim przypadku jest to stres
motywujący. Mam za sobą tysiące oddanych skoków i wiem, że nie wolno się
poddawać, tylko zawsze trzeba walczyć do końca – zakończyła.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.