Stok Alpe Cermis biegaczom narciarskim kojarzy się jedynie ze zmęczeniem. Nie powinno zatem dziwić, że o niedzielnym, ostatnim etapie Tour de Ski mówi się, że jest próbą charakteru. Justyna Kowalczyk, specjalistka od podbiegów, na starcie stanie jako druga, a na dziewięciokilometrową wspinaczkę ruszy 31,4 s za Słowenką Petrą Majdić.
W poprzedniej edycji imprezy właśnie w ostatniej części rywalizacji
zawodniczka AZS AWF Katowice dała prawdziwy popis swoich sił. Do biegu
przystąpiła szósta, a do prowadzącej Finki Virpi Kuitunen traciła niemal trzy
minuty. Na mecie ta różnica wynosiła już niecałe półtorej minuty.
Biorąc pod uwagę obecną dyspozycję podopiecznej Aleksandra Wierietielnego
wydaje się, że zwycięstwo w cyklu jest w jej zasięgu. Tym bardziej, że po
sobotnim upadku na końcówce biegu na 10 km techniką klasyczną i zajęciu 24.
miejsca, najgorszego w jej dotychczasowych startach, ma nie tylko sobie coś
do udowodnienia.
Kowalczyk straciła bowiem prowadzenie zarówno w cyklu Tour de Ski, jak i
Pucharze Świata. W obu klasyfikacjach liderką została Majdić, a dodatkową
mobilizacją jest fakt, że na mecie w Val di Fiemme na triumfatorkę czeka czek
na 150 tys franków szwajcarskich i 400 pkt do klasyfikacji generalnej PŚ.
Niemniej ciekawie zapowiada się rywalizacja wśród mężczyzn. Mają oni do
pokonania podobną trasę, ale o kilometr dłuższą, a różnice w czołówce są
jeszcze mniejsze. Prowadzi Norweg Peter Northug, który w sobotę na metę
dobiegł jako drugi. Nad Czechem Lukasem Bauerem ma zaledwie osiem sekund
przewagi. Natomiast trzeci w klasyfikacji TdS Niemiec Alex Teichmann ruszy na
trasę półtorej minuty za liderem.
Kobiety wystartują o godz. 12.30, a mężczyźni trzy godziny później.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1035 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.