Przejdź do pełnej wersji artykułu

Ambitne plany prezesa PLK

Jakub Jakubowski zapowiada, że koszykówka w Polsce znowu będzie popularna (fot. PAP/Bartłomiej Zborowski) Jakub Jakubowski zapowiada, że koszykówka w Polsce znowu będzie popularna (fot. PAP/Bartłomiej Zborowski)

Jacek Jakubowski zastąpił na stanowisku prezesa Polskiej Ligi Koszykówki Janusza Wierzbowskiego. Zapowiada, że przywróci dyscyplinie należne jej miejsce. O planach nowego sternika koszykarskiej ligi pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

W ciągu dwóch miesięcy stworzymy cały pakiet zmian w regulaminach, które pozwolą , aby ta nasza liga ruszyła mocno do przodu. Myślimy o zmianach zarówno dotyczących organizacji rozgrywek, jaki i samej promocji. Chcemy przede wszystkim bardziej otworzyć się na telewizję, aby spotkania były pokazywane na antenie od piątku do niedzieli. Zamierzamy najpierw zainwestować, aby potem obudować te transmisje reklamami – zapowiedział Jacek Jakubowski.

Nowy prezes PLK zadaje sobie sprawę, iż po fali zainteresowania koszykówką, związaną z organizacją w Polsce EuroBasketu, zostały tylko wspomnienia. Przyznał, że transmisja rozgrywek polskiej ligi w kanale otwartym jest na razie w strefie marzeń. – Jesteśmy w kontakcie z telewizją, negocjujemy. Jednak, aby być obecnym w TVP1 albo TVP2, trzeba poprawić oglądalność ligi. Dlatego, mówiąc szczerze, zaczynamy od początku.

Jacek Jakubowski zdradził, że do końca sezonu chce znaleźć dla PLK sponsora strategicznego, aby faza play-off rozgrywana była już pod nową nazwą. – Musimy wyjść z produktem do ludzi, stworzyć akcje społeczne, zwrócić się bezpośrednio do młodych. To poprawi nasz wizerunek – stwierdził prezes PLK. W dalszych planach ma zamiar wprowadzić obowiązek posiadania przez kluby hal, mogących pomieścić co najmniej 3 tysiące widzów. Zwiększyć się mają również klubowe budżety.

Chcemy zmienić model zarządzania w klubach. W każdym z nich muszą być odpowiednie struktury do współpracy z ligą, aby to mogło dalej się rozwijać. Będzie bardziej profesjonalnie. Ale aby tak się stało, trzeba przeszkolić ludzi. Dlatego zorganizujemy kursy dla ludzi odpowiedzialnych za marketing. Tak robi Euroliga. Zamierzam pomysły z zagranicy wdrażać w Polsce – powiedział Jakubowski.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Unable to Load More

Najnowsze

Zobacz także