Boksujący w wadze junior ciężkiej Łukasz Janik stanie 2 listopada przed życiową szansą. W nowojorskiej Madison Square Garden zmierzy się z Olą Afolabim, Brytyjczykiem nigeryjskiego pochodzenia, w walce o mistrzostwo świata federacji IBO.
Pojedynek o wakujący pas International Boxing Organization (to federacja spoza wielkiej czwórki –WBC, WBA, IBF, WBO) z byłym mistrzem świata WBO Afolabim to przełomowy moment w karierze Polaka.
– Taka okazja może się już nie powtórzyć. Stawiam wszystko na jedną kartę i liczę na swoją żelazną kondycję – powiedział Janik.
Tytuły IBO zdobywali w swojej karierze m.in. Roy Jones Jr. i Lennox Lewis. 28-letni pięściarz z Jeleniej Góry zdaje sobie sprawę z tego, że niewielu liczy na jego wygraną, ale w tym właśnie upatruje swojej szansy.
– Także dla Afolabiego jestem bokserem anonimowym. To może osłabić jego czujność i stworzyć mi sposobność zaskoczenia go celnym ciosem. Rywal czasami opuszcza prawą rękę. Wtedy nadarza się okazja uderzenia lewym sierpem. Brytyjczyk znany jest wprawdzie z odpornej szczęki, ale może uda mi się wykorzystać moment jego nieuwagi i zakończyć wcześniej pojedynek – stwierdził Polak.
Ale nadzieje pokłada przede wszystkim w przygotowaniu wytrzymałościowym. – Od początku kariery znany byłem z dobrej kondycji, a z biegiem lat udoskonaliłem ten atut. Z tą myślą 16 razy wbiegałem na Śnieżkę, najwyższy szczyt Karkonoszy – przyznał Janik, który przygotowywał się pod okiem brata Rafała, szkoleniowca w klubie Janik Boks Jelenia Góra.
Pytany o taktykę, odparł: – Od samego początku będę się starał narzucić wysokie tempo. Ale będę też uważał zwłaszcza na kontry Afolabiego – zdradził Janik.
Jako zawodowiec od 2006 roku Janik walczył 27 razy, przegrał raz – z Mateuszem Masternakiem. – Bardzo bym chciał spotkać się z nim ponownie i wziąć rewanż – zakończył.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.