Oslo zostało w środę oficjalnym kandydatem do organizacji zimowych igrzysk olimpijskich w 2022 roku. Norwegowie zamierzają przygotować niskobudżetową imprezę i przywrócić igrzyska krajowi, który może pochwalić się największym medalowym dorobkiem w historii zimowych sportów.
Oslo już raz było gospodarzem ZIO – w 1952 roku. Teraz organizatorzy chcą skorzystać z gotowej już infrastruktury w stolicy i zainwestować kwotę ledwie 5,32 miliarda dolarów. Dla porównania – na organizację przyszłorocznych igrzysk w Soczi wydano... 50 miliardów dolarów.
– Soczi wyda dziesięć razy więcej, niż my, również wydatki na igrzyska w Pyeongchang w 2018 roku będą wielokrotnie wyższe. Planujemy proste, niskobudżetowe igrzyska – oznajmił Per Toeien, rzecznik Norweskiego Komitetu Olimpijskiego.
Oczywiście nie wszystkie konkurencje będą mogły odbyć się w Oslo. Areny narciarstwa alpejskiego, bobslejów i saneczkarstwa ulokowane będą w oddalonym o 200 km Lillehammer, które gościło olimpijczyków w 1994 roku.
W przeciwieństwie do wcześniejszych kandydatur, w przypadku norweskiej jest całkowita pewność, że ten kraj stać na wydatki związane z organizacją tak wielkiej imprezy. Jednak – choć społeczeństwo jest bogate – we wrześniowym referendum na “tak” za olimpiadą głosowało raptem 55 proc. obywateli Oslo.
W tej chwili – oprócz Oslo – jest jeszcze pięć innych kandydatur do organizacji zimowych igrzysk olimpijskich w 2022 roku. Są to: Kraków wspólnie ze słowacką Jasną, Ałmaty (Kazachstan), Lwów (Ukraina), Sztokholm (Szwecja) oraz Pekin z Zhangjiakou (Chiny). Aplikacje powinny zostać złożone do stycznia 2015 roku, a w lipcu tegoż zostanie wybrany gospodarz igrzysk.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.