Nie ma wątpliwości. Każda walka braci Kliczko to wielkie wydarzenie, które obecnie nie jest już odbierane wyłącznie w aspekcie sportowym. To wielkie show, którego głównym punktem jest walka jednego z braci. – Czy Alex Leapai będzie tym, który zawiesi "Władkowi" poprzeczkę wysoko? Delikatnie mówiąc – śmiem wątpić... – pisze Sebastian Szczęsny, dziennikarz TVP Sport. Początek transmisji gali w Oberhausen od 20:45 w TVP Sport HD i SPORT.TVP.PL!
Jako że w ostatnim czasie Witalij ma głowę ma zaprzątniętą sprawami politycznymi i ze zrozumiałych względów nie ma czasu na czynne uprawianie pięściarstwa (niemniej pojawi się w narożniku Władimira), to obrona tytułów mistrzowskich spoczywa teraz wyłącznie na barkach "Władka".
Młodszy z Kliczków, niepokonany od 10 lat, stanie do swojej 65 zawodowej walki w karierze. Będzie to 16 obrona pasów od 22 kwietnia 2006 roku kiedy to pokonując Chrisa Byrda sięgnął po tytuł IBF. Tak na marginesie Byrd miał chyba strasznego pecha do młodszego z Kliczków, bowiem w 2000 roku to właśnie Władimir odebrał mu pas federacji WBO.
Ale skoncentrujmy się na współczesności. W sobotę w niemieckim Oberhausen do obrony, bądź też patrząc z innego narożnika, do zdobycia będą 4 pasy mistrzowskie – IBF, WBO, WBA i nieco mniej prestiżowy IBO.
Ostatni pojedynek Kliczki to jednogłośne zwycięstwo na punkty z Aleksandrem Powietkinem. Mówiono że popularny "Sasza" to jeden z nielicznych, który może stawić czoła Władimirowi. Rzeczywistość okazała się dla Rosjanina niezwykle brutalna. Trzeba mu jednak oddać, że pokazał charakter – wytrwał 12 rund mimo, że w sumie cztery razy leżał na deskach. Powietkin, wcześniej Francesco Pianeta, nasz Mariusz Wach, który również przegrał na punkty, Tony Thompson. Nikt nie był w stanie zagrozić Kliczce. Ukrainiec wygrywał przed czasem, albo miażdżącą przewagą na punkty. Czy Alex Leapai będzie tym, który zawiesi "Władkowi" poprzeczkę wysoko? Delikatnie mówiąc – śmiem wątpić...
Kliczko to murowany faworyt. Bukmacherzy za każde postawione na mistrza 1 euro w przypadku jego zwycięstwa wypłacą zaledwie 1 euro i... 3 eurocenty. 1 Euro postawione na Leapai'ego, w momencie wygranej Australijczyka da już zysk 10 euro. 3 lata młodszy i 15 cm niższy Leapai może pochwalić się rekordem 30 zwycięstw w 37 stoczonych walkach. Prawo starcia z Kliczką dała mu ostatnia wygrana, w najtrudniejszym chyba pojedynku w karierze, z niepokonanym do tamtego momentu Denisem Bojcowem. W 2012 roku Leapai przegrał przed czasem w dziewiątej rundzie z innym wartym wymienia rywalem, Kevinem Johnsonem. Do tego jednak czasu u wszystkich sędziów Australijczyk z Samoa prowadził na punkty.
Później nokautował Matta Hicksa, Joe Lloyda, czy na trzy miesiące przed walką z Bojcowem, Felipe Romero. Powiedzmy szczerze, nie są to nazwiska gigantów wagi ciężkiej i dlatego chyba nikogo nie dziwi zachowanie Shannona Briggsa. Amerykanin najpierw wparował na trening Władimira Kliczki, a później zakłócił konferencję prasową przed walką kwestionując umiejętności Leapaia i w niewybrednych słowach namawiał Ukraińca, by ten zmierzył się z nim, prawdziwym pięściarzem, a nie australijskim "kelnerem".
Jedno jest pewne. Leapai staje przed życiową szansą, jak czternastu jego poprzedników. Czy podzieli ich los? W boksie owszem zdarzają się niespodzianki i np. sam Mike Tyson może coś na ten temat powiedzieć wspominając swoją wizytę w Japonii w 1990 roku.
Czy spodziewam się nokautu już w pierwszej rudzie? Nie. Kliczko to mistrz, nie tylko boksu, ale i marketingu sportowego. Im dłużej trwa show, tym więcej pieniędzy można zarobić, a o to przecież wszystkim – może poza kibicami – w tym całym widowisku chodzi.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.