Manchester United po raz pierwszy od 25 lat nie uświetni swoją obecnością europejskich pucharów. Władze mają zamiar zastosować kosztowną terapię wstrząsową, która ma postawić Czerwone Diabły na nogi. W drużynę zostaną wpompowane miliony funtów, a stery przejmie nowy menedżer.
Rysa na legendzie
W minionym sezonie marka klubu została mocno nadszarpnięta. Wciąż jest to firma uznana, o wielkich tradycjach, ale na jej niemal kryształowym obliczu pojawiła się rysa. Z kozła ofiarnego zrobiono Davida Moyesa. Człowieka, który wcześniej nie pracował w wielkim klubie i nie spotykał w szatni piłkarskich osobowości. Okazało się, że imponujące wyniki, które odnosił na ławce Evertonu, nijak nie przełożyły się na jego pracę w Manchesterze. W efekcie doprowadził do dwóch kompromitacji – swojej i klubu.
Obejmując drużynę miał wszystko i nie miał niczego. Namaścił go sam Alex Ferguson. Za swoim ukochanym "Fergiem" poszli także kibice, którzy na początku udzielili mu pełnego poparcia. Wraz z kolejnymi przegranymi i rekordowymi czarnymi seriami, ich entuzjazm malał. Bohaterem był tylko przez chwilę, by błyskawicznie stać się pośmiewiskiem i obiektem drwin. Nie wytrzymał presji czy po prostu jest słabym menedżerem? Jedno jest pewne – swoją szansę przegrał.
Giggs na ławce
W ostatnich meczach sezonu ekipę przejął Ryan Giggs, czyli – w oczach kibiców – po prostu swój człowiek. Ikona klubu. Na ławce trenerskiej usiadł zawodnik, którego grę tłumy oklaskiwały przez ponad dwadzieścia lat. W serca trybun i piłkarzy wlana została nowa nadzieja. Old Trafford oklaskiwało go na stojąco. Już jednak nie w czerwonym trykocie, a garniturze, przy linii bocznej. Na ratowanie czegokolwiek było jednak za późno. Z uratowaniem sezonu nie poradziłby sobie nawet cudotwórca czy święty, bo i on zderzyłby się z królową nauk – matematyką.
Jego czas w roli menedżera Manchesteru, przynajmniej na razie, zdaje się dobiegać końca. – O swojej przyszłości zadecyduję w przyszłym tygodniu. Myślę, że kwestia nowego menedżera wyjaśni się w ciągu najbliższych dni. Jeszcze nie wiem czy będę grał, czy zakończę karierę. Może zostanę w sztabie, a może spróbuję sił gdzieś indziej. Jestem otwarty na wszelkie opcje – przyznał w wywiadzie dla "Daily Mirror".
Van Gaal i 200 milionów na start
Angielskie media jako jego następcę zdążyły już namaścić Louisa van Gaala, który ma zostać oficjalnie zaprezentowany w najbliższych dniach. Z jednej strony czeka go trudne zadanie, bo i on będzie musiał zmierzyć się z legendą Fergusona. Z drugiej strony gorszy od Moyesa chyba nie będzie. Od Szkota, oprócz charyzmy i obycia na piłkarskich salonach, odróżnia go gigantyczny bagaż doświadczenia. Właściciele United nie mogą pozwolić sobie na kolejny blamaż i mają zamiar sypnąć groszem na wzmocnienia. Na transferowe konto, którym być może będzie dysponował Holender, zostanie przelane 200 milionów funtów.
Władze wreszcie zdały sobie sprawę z tego, że w drużynie coś się wypaliło. Drużyna jest w rozsypce i nie poskładałby jej nawet największy maniak łamigłówek. Plany są iście mocarne. Brytyjska prasa prześciga się w spekulacjach, kto od przyszłego sezonu trafi na Old Trafford. Cesc Fabregas? Ponoć nie jest szczęśliwy w Barcelonie i chętnie wróciłby do Premier League. Może też Toni Kroos albo Marco Reus? Ostatnio coraz poważniej pisze się też o tym, że blisko Manchesteru jest rewelacyjny Luke Shaw z Southampton.
Wraz z nowym menedżerem w klubie zostanie mianowany nowy kapitan. Nemanja Vidić odchodzi do Interu, a jego los mogą podzielić inni zawodnicy po trzydziestce – Patrice Evra i Rio Ferdinand, którym również kończą się kontrakty. W Manchesterze idzie nowe.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.