Największy wzrost wartości rynkowej w następstwie piłkarskiego mundialu dotyczy graczy z Ameryki Łacińskiej – wynika z rankingu opracowanego przez brazylijską spółkę Pluri Consultoria. Przewodzi w nim kostarykański napastnik Joel Campbell.
Wartość rynkowa 21-letniego snajpera Arsenalu Londyn zwiększyła się w efekcie jego dobrych występów na mistrzostwach o 70,2 proc. Według szacunków Pluri Consultoria aktualna cena Kostarykańczyka wynosi 8,9 mln euro.
W pierwszej trójce tego rankingu znalazł się także rodak Campbella Keylor Navas. Bramkarz Kostaryki zwiększył swoją cenę z 4,3 mln do 7,1 mln euro, czyli o 65,1 proc. Podobną wartość ma według Pluri Consultoria również ekwadorski napastnik Enner Valencia. 24-letni gracz wyceniany był przed mistrzostwami na zaledwie 4,2 mln euro, co oznacza wzrost o 69 proc.
Wśród siedmiu graczy o największym wzroście wartości jest aż czterech bramkarzy. Poza Navasem do grupy tej zalicza się również sklasyfikowany na czwartym miejscu Guillermo Ochoa z Meksyku oraz szósty na liście Claudio Bravo z Chile. Ich cena zwiększyła się podczas mundialu odpowiednio o 64,9 proc. do 6,1 mln euro oraz 64,4 proc. do 9,7 mln euro.
Siódmy w klasyfikacji brazylijskiej firmy konsultingowej jest golkiper Argentyny Sergio Romero. Bramkarz aktualnego wicemistrza świata przed mundialem wyceniany był na 3,4 mln euro, zaś po zakończeniu turnieju już na 5,4 mln euro, czyli o 58,8 proc. więcej.
Słabo w tym zestawieniu wypadają gracze ze Starego Kontynentu. Największy wzrost wartości rynkowej w czasie mundialu miał spośród Europejczyków holenderski obrońca Daley Blind, który podrożał o 58,5 proc. Sklasyfikowany dopiero na ósmym miejscu gracz Ajaksu Amsterdam, kosztuje według studium około 8,4 mln euro. Wyprzedził on swoich rodaków: obrońcę Stefana de Vrija oraz napastnika Memphisa Depaya. Ich wartość wzrosła odpowiednio o 55 proc. do 17,2 mln euro oraz 54,3 proc. do kwoty 7,1 mln.
Tymczasem spośród uczestników finałowego spotkania mistrzostw świata najwięcej podrożeli w swoich drużynach Marcos Rojo z Argentyny oraz Andre Schuerrle z Niemiec. Wartość obrońcy biało-błękitnych, który został sklasyfikowany na piątym miejscu listy Pluri Consultoria, wzrosła o 64,6 proc. do 9,4 mln euro. Z kolei cena napastnika drużyny mistrza świata podniosła się w rezultacie jego występów na mundialu o 34 proc. do 28,3 mln euro. Zawodnik londyńskiej Chelsea plasuje się dopiero na 15. miejscu rankingu.
"Wśród dwudziestu zawodników, których wartość rynkowa najbardziej poprawiła się w związku z ich udziałem w brazylijskim mundialu, są głównie napastnicy. Nie powinno to dziwić z uwagi na fakt, że grający na tej pozycji piłkarze są najczęściej celami transferowymi klubów" – napisali analitycy Pluri Consultoria.
Dynamika wzrostu wartości dwudziestu uczestników mundialu o największej waloryzacji podczas turnieju wahała się w przedziale od 25,5 proc. do 70,2 proc.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.