Dla trenera Schalke 04 to będzie specjalne spotkanie – we wtorek jego drużyna podejmie Chelsea, z którą w 2012 roku wygrał Ligę Mistrzów.
Di Matteo został oficjalnie trenerem Schalke 8 października. I szybko zyskał uznanie kibiców oraz piłkarskich ekspertów. Pod wrażeniem jego umiejętności taktycznych jest także menedżer Chelsea – Jose Mourinho. – Nie gram przeciwko niemu. Gdybym miał grać przeciwko niemu, to by wygrał, bo jest lepszy ode mnie. Ale to Chelsea zmierzy się z Schalke, a nie Mourinho z Di Matteo – zauważył Portugalczyk.
Di Matteo, który pracował w Londynie w latach 2011-12 (na początku jako asystent Andre Villasa-Boasa), ma doskonałe wspomnienia z tego okresu. Głównie za sprawą Ligi Mistrzów – w 2012 roku Chelsea wygrała po rzutach karnych z Bayernem Monachium. Pół roku później, z powodu słabszych niż oczekiwano wyników, został jednak zwolniony.
– Znam wciąż wiele osób, które pracują w klubie, ale to jest częścią mojego życia prywatnego – wyjaśnił trener Schalke. – Czeka nas mecz Ligi Mistrzów, w którym Schalke zagra z Chelsea i skupmy się na tym. Nie ma czasu i miejsca na emocje i sentymenty.
Gdy objął pracę w Gelsenkirchen, to postanowił się skupić przede wszystkim na poprawieniu defensywy. W pierwszych meczach nawet kosztem ofensywy, która zeszła na drugi plan. Powoli się to jednak zmienia. W ostatnim ligowym meczu z VfL Wolfsburg, piłkarze Schalke rozegrali najlepsze 30 minut od początku sezonu – w tym czasie strzelili trzy gole. Wprawdzie później zespół spuścił z tonu (3:2), ale stało się tak prawdopodobnie ze względów ekonomicznych – chciał zaoszczędzić energię na wtorkowy mecz z Chelsea.
Prawdopodobnie w Lidze Mistrzów postawi na ustawienie 3-5-2, ale od swoich zawodników w każdym meczu oczekuje dużej elastyczności. – Trener już na początku zaznaczył, jak ważne dla niego jest to, abyśmy potrafili grać wieloma systemami – wyjaśnił pomocnik Marco Hoeger.
Niemieckie media podkreślają, że trener działa zawsze w sposób kontrolowany, inteligentny i... bywa niedostępny. Pytany na konferencjach prasowych zawsze odpowiada grzecznie, ale często rozwlekle. Trener Schalke wie, jak rozmawiać, aby nie powiedzieć nic, co może zostać użyte przeciwko niemu.
W Bundeslidze drużyna jest na 7. miejscu, ale traci tylko trzy punkty do Bayeru Leverkusen i Borussii Moenchengladbach, które zajmują lokaty premiowane awansem do Ligi Mistrzów. Jeśli w lidze coś pójdzie nie tak, jak w przegranym meczu z Freiburgiem (0:2), Di Matteo prosi o cierpliwość i tłumaczy, że potrzebny jest czas na zmiany. W domyślę, aby poczekać do przerwy zimowej, po której w grze Schalke widoczny będzie postęp.
Tyle, że w Champions League drużyna tego czasu nie ma. W grupie G zajmuje 2. miejsce (5 punktów), ale za plecami Schalke czyhają Sporting Lizbona (4 pkt) i Maribor (3 pkt). W meczu z Chelsea (8 pkt) potrzebuje więc co najmniej punktu, aby w ostatniej kolejce (spotkanie z Mariborem) zachować jeszcze szanse na awans.
5 - 0
Inter Mediolan
2 - 1
Arsenal Londyn
0 - 1
Paris Saint-Germain
2 - 2
Bayern Munchen
1 - 2
Arsenal Londyn
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.