Coraz więcej wskazuje na to, że do odwlekanego od lat hitu rzeczywiście dojdzie. Uznawany za najlepszego boksera bez podziału na kategorie wagowe Floyd Mayweather Jr (47-0, 26 KO) ma zmierzyć się z Mannym Pacquiao (57-5-2, 38 KO) w połowie 2015 roku. Obaj zawodnicy mieliby zarobić w sumie około... 200 milionów dolarów! Zarobki te ma zapewnić grupa inwestorów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
– Trwają rozmowy na ten temat. Na tę walkę bardzo czekają kibice. Nie chodzi o pieniądze – powiedział menedżer Filipińczyka, Eric Pineda.
Spotkanie na szczycie
W ostatnich dniach doszło do małego przełomu. Promujący Pacquiao Bob Arum spotkał się z Lesliem Moonvesem, biznesmenem i dyrektorem generalnym korporacji CBS, do której należy telewizja Showtime. To właśnie tam transmitowane są pojedynki Mayweathera w USA.
– Uczestniczyłem w tym spotkaniu, ale głównie się przysłuchiwałem. Rozmawiali o tym, jak doprowadzić do tej walki. Moonves zapewniał, że przekonana Floyda, Bob z kolei, że dostarczy Manny'ego. To było dobre, produktywne spotkanie w przyjacielskiej atmosferze. Zapewniam, że o walce rozmawiają teraz właściwi ludzie, co zwiększa możliwość, że do niego dojdzie – stwierdził Freddie Roach, trener Pacquiao.
Jego zawodnik po niedawnym zwycięstwie nad Chrisem Algierim (20-1, 8 KO) otwarcie przyznał, że chce zmierzyć się z niepokonanym rywalem. – Mam jeden cel: chcę dawać fanom to, czego pragną. Wiem, że walka z Mayweatherem jest jedną z tych rzeczy. Wierzę, że pozytywne podejście może doprowadzić do tego pojedynku, ale do tego trzeba dwóch stron – zauważył.
Floyd, czyli "Money"
Eksperci spekulują, że amerykańskiemu pięściarzowi nie pali się do starcia z "Pacmanem", bo to zbyt niebezpieczny rywal, który mógłby zadać Mayweatherowi pierwszą porażkę w karierze. Jeśli dogadają się Showtime i HBO – jak miało to miejsce np. przy hitowym pojedynku Mike'a Tysona z Lennoksem Lewisem w 2002 roku – to sytuacja powinna się zmienić, ale jeśli coś może definitywnie przekonać Floyda, to niewątpliwie są to wielkie pieniądze.
Te mieliby zagwarantować bogaci sponsorzy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Podstawowa pensja Amerykanina wynosiłaby ponad 110 milionów dolarów (plus nieokreślony zysk od wpływów z Pay-Per-View) – takiej gaży nie byłby w stanie zapewnić mu pojedynek z jakimkolwiek innym rywalem.
Rzecznik nieformalnego stowarzyszenia inwestorów, M. Akbar Muhammad, poinformował o szczegółach oferty. – Zostałem poinstruowany, by zrobić wszystko, co konieczne do doprowadzenia do tego pojedynku. Ogółem obaj pięściarze zarobili ponad 200 milionów dolarów. Gwarantuję, że mamy niezbędne fundusze, by to zapewnić. Chcemy doprowadzić do bezprecedensowego wydarzenia w historii boksu – przyznał.
Sprawa powinna rozstrzygnąć się w najbliższych tygodniach, bo czas nie jest sprzymierzeńcem obu wielkich mistrzów. Mayweather ma już 37 lat, jego potencjalny rywal 35, więc 2015 rok to naprawdę ostatni moment, by kibice mogli uwierzyć, że oglądają starcie dwóch wielkich mistrzów.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.