Triumfator europejskiej Ligi Mistrzów – Real Madryt – i zwycięzca Copa Libertadores – argentyńskie San Lorenzo – powalczą w sobotę o miano najlepszego piłkarskiego klubu na świecie. Początek meczu w Marrakeszu o godz. 20.30.
Zespół ze stolicy Hiszpanii miał bardzo udany rok 2014. Nie zdobył wprawdzie mistrzostwa kraju – musiał uznać wyższość lokalnego rywala Atletico – ale wreszcie spełnił marzenie swoje i kibiców o dziesiątym w historii klubu Pucharze Europy. Poza tym Królewscy wywalczyli po raz 19. Puchar Króla, a obecnie są liderami La Liga.
W Afryce jak w domu
Mogą także pochwalić się trwającą rekordową wśród hiszpańskich drużyn serią 21 wygranych meczów.
– Zakończenie tego dobrego roku tytułem klubowych mistrzów świata byłoby dla nas czymś bardzo ważnym. Całe Maroko, a Marrakesz szczególnie, żyje futbolem, więc czujemy się tu jak w domu. Jest tu wielu kibiców Realu, dla których nasi piłkarze są idolami. Widać, że fani cieszą się, że zobaczą ich w akcji,
dlatego atmosfera jest niesamowita – powiedział Florentino Perez.
Podobnie o ciepłym przyjęciu Realu wypowiadał się trener Carlo Ancelotti. – Jestem pod wrażeniem wsparcia, jakie otrzymujemy od kibiców nie tylko w Maroku, ale w całej Afryce – podkreślił włoski szkoleniowiec, który w sobotę być może będzie mógł postawić na wracającego do zdrowia Jamesa Rodrigueza. Pod znakiem zapytania stoi gra narzekającego na uraz Sergio Ramosa.
Prezesowi rywala nie podoba się fakt, że spotkanie finałowe poprowadzi Portugalczyk Pedro Proenca. – Bardziej logiczne wydaje się nam, aby sędzią był ktoś spoza Europy i Ameryki
Południowej. Chcielibyśmy móc zmienić tę decyzję, ale tu ostateczny głos ma FIFA. Na pewno mamy nadzieję, że wygramy ten turniej. San Lorenzo i jego kibice mają doświadczenie i wiedzą, jak gra się tego typu mecze – zapewnił Matias Lamens.
Bez respektu
Pomocnik Leandro Romagnoli obiecał, że drużyna z Argentyny nie podda się przed pierwszym gwizdkiem. – Będziemy musieli walczyć o każdą piłkę, jakby była ostatnią. Jeśli podejdziemy do rywali ze zbyt dużym respektem, będzie to niemożliwe – ocenił.
Nie ma wątpliwości, że to Real jest faworytem spotkania. Świadczy o tym choćby porównanie obu zespołów podczas minionego okienka transferowego – San Lorenzo wydało na wszystkie zakupy ok. trzech milionów euro, podczas gdy Królewscy zapłacili 80 milionów za samego Kolumbijczyka Jamesa Rodrigueza.
– W stu procentach wierzę w nasze szanse. Zawsze trzeba marzyć o zwycięstwie – powiedział trener argentyńskiej drużyny Edgardo Bauza.
Klubowe mistrzostwa świata odbywają się w Maroku po raz drugi z rzędu. W ubiegłym roku tytuł zdobył Bayern Monachium, pokonując w finale Raję Casablanca 2:0.
6 - 1
Walia
2 - 5
Francja
1 - 3
Hiszpania
1 - 2
Belgia
1 - 1
Szwajcaria
4 - 3
Islandia
4 - 1
Walia
4 - 0
Holandia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.