Cristiano Ronaldo jest królem mediów społecznościowych – wynika z raportu firmy Opendorse. Według przeprowadzonych przez nich badań, za jeden wpis reklamowy na Twitterze Portugalczyk może zarobić ponad 260 tysięcy dolarów. To prawie 2 tysiące dolarów za każdą literę...
21 milionów euro – tyle za rok gry w barwach Realu Madryt zarabia Cristiano Ronaldo. I choć jego boiskowe apanaże robią ogromne wrażenie, naprawdę wielkie pieniądze czekają na Portugalczyka dopiero w świecie reklamy. 30-latek jest twarzą kilku marek odzieżowych, kosmetyków, firm produkujących zegarki oraz restauracji. Ma także własną linię bielizny. Ale to nie wszystkie źródła jego potencjalnych dochodów.
– Każdy, kto chciałby promować swój produkt za pośrednictwem Twittera Cristiano Ronaldo, musi liczyć się z wydatkiem rzędu 230,366 euro za wpis – podała agencja Opendorse, specjalizująca się w marketingu w mediach społecznościowych.
Portugalczyk, którego "śledzi" ponad 37 milionów ludzi, jest pod tym względem absolutnym liderem wśród wszystkich sportowców. Drugie miejsce zajmuje koszykarz Cleveland Cavaliers LeBron James (23,5 mln "śledzących"), a trzecie piłkarz Barcelony Neymar (19,7 mln).
Ronaldo "rządzi" jednak nie tylko na Twitterze. Jak podaje Opendorse, łączna liczba fanów Portugalczyka we wszystkich mediach społecznościowych to ok. 167 milionów (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Google+). Drugi wśród piłkarzy jest Lionel Messi, który ma 101 milionów fanów. Argentyńczyk nie ma jednak konta na Twitterze...
Totaling just under $1M, check out the Top 10 most expensive athletes in the world on Twitter. #sportsbiz pic.twitter.com/fmtSpG6xLl
— opendorse (@opendorse) sierpień 26, 2015
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.