Polska pokonała 32:27 (19:13) Białoruś w swoim przedostatnim meczu drugiej fazy grupowej mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn. Poniedziałkowe spotkanie w krakowskiej Tauron Arenie było jednostronne, między innymi za sprawą nieoczekiwanych problemów kadrowych rywali. Upragniony półfinał turnieju coraz bliżej.
Jednym z podstawowych założeń biało-czerwonych na poniedziałkowy mecz było ograniczenie Siarhieja Rutenki. Tymczasem już w drugiej minucie meczu jeden z najlepszych strzelców turnieju doznał kontuzji i nie mógł kontynuować zawodów.
Na stratę swojego lidera Białorusini zareagowali jednak nadzwyczaj dobrze. Wysoką obroną sprawiali gospodarzom sporo problemów, do tego w pierwszych minutach skuteczni w ataku byli Siarhij Szyłowicz i Borys Puchowski. Po polskiej stronie odpowiadali aktywny Michał Daszek i Michał Szyba, zastępujący narzekającego na uraz nadgarstka Krzysztofa Lijewskiego. W efekcie w pierwszych minutach gra toczyła się bramka za bramkę.
Przy stanie 10:9 dla Polski "odpalił" Michał Jurecki. Dynamiczne wejścia i bramki rozgrywającego Vive Tauronu Kielce były sygnałem do ataku. Od stanu 13:10 w 20. minucie, Białorusini przez blisko siedem minut nie zdobyli bramki. Sławomir Szmal zanotował kilka świetnych obron, a jego koledzy dokładali kolejne elementy w ataku. Konsekwencją takiej gry było prowadzenie Polaków 19:13 po pierwszej połowie.
Taka przewaga okazała się wystarczającym kapitałem. Drugą połowę gospodarze rozpoczęli odpowiednio skoncentrowani, liderzy – Jurecki, Szyba i Szmal utrzymywali wysoki poziom i prowadzenie rosło.
Trener Michael Biegler po zmianie stron pozwolił odpocząć Kamilowi Syprzakowi, którego na kole zmienił Maciej Gębala. Młody obrotowy niemieckiego Magdeburga bramki nie zdobył, dwukrotnie białoruskiego bramkarza pokonał za to... specjalizujący się w zadaniach defensywnych Piotr Grabarczyk. Właśnie po jego trafieniu niespełna kwadrans przed końcem Polska uzyskała najwyższe prowadzenie – 28:18.
Rozluźnieni Polacy obniżyli nieco loty w ostatnich 10 minutach, pozwalając rywalom na poprawienie sobie statystyk. Mimo nerwów trenera Bieglera, wszystko skończyło się dobrze – Polska wygrała 32:27.
Przed ostatnią kolejką spotkań w Grupie I biało-czerwoni mają na koncie sześć punktów i zajmują trzecie miejsce. Wygrana z Chorwacją na pewno da awans do półfinału. Są też i inne scenariusze, o których więcej piszemy tutaj.
TRWA 14 - 9
GOG
TRWA 13 - 10
Fenix Toulouse
36 - 29
Limoges Handball
29 - 26
MT Melsungen
19 - 25
Zepter KPR Legionowo
31 - 28
Hazena Kynżwart
25 - 23
Valur
34 - 27
Sośnica Gliwice
25 - 28
HC Blomberg-Lippe
31 - 27
HSG Bensheim/Auerbach
32 - 30
HC Dunarea Braila
31 - 31
HC Alkaloid
37 - 31
Runar Sandefjord
22 - 33
KGHM MKS Zagłębie Lubin
20 - 33
Odense Haandbold
31 - 21
Krim Mercator Lublana
24 - 24
Młyny Stoisław Koszalin
27 - 22
RK Partizan AdmiralBet
30 - 27
HC Izvidac
24 - 34
CSM Bukareszt
27 - 26
Brest Bretagne HB
29 - 21
MKS PR URBIS Gniezno
35 - 29
SCM Ramnicu Valcea
17:45
SC Magdeburg
19:30
Energa Start Elbląg
15:00
JDA Bourgogne Dijon
17:00
Ikast Haandbold
15:00
CS Rapid Bukareszt
17:00
HC Podravka Vegeta
15:00
Consevas Orbe Zendal BM Porrino
17:00
Energa Szczypiorno Kalisz
17:00
KPR Ruch Chorzów
17:00
PGE MKS FunFloor Lublin
17:00
MKS PR URBIS Gniezno
19:00
Haukar
12:00
Thueringer HC
14:00
Super Amara Bera Bera
12:00
HB Ludwigsburg
14:00
Storhamar Handball Elite
15:00
Olympiacos SFP
16:00
AEK Ateny
17:00
CS Minaur Baia Mare
17:30
MSK IUVENTA Michalovce
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.