/ Kolarstwo / Kolarstwo szosowe
| Kolarstwo / Kolarstwo szosowe
Szwajcar Fabian Cancellara (Trek) wygrał na zabytkowym rynku Piazza del Campo w Sienie wyścig kolarski Strade Bianche. Wśród kobiet zwyciężyła mistrzyni świata Elizabeth Armitstead (Boels-Dolmans), a drugie miejsce zajęła Katarzyna Niewiadoma (Rabo Liv).
Cancellara wyprzedził po sprinterskim pojedynku ostatniego z towarzyszy ucieczki, zwycięzcę sprzed roku Zdenka Stybara (Etixx-Quick Step), a trzeci, ze stratą czterech sekund, minął linię mety kolega klubowy Czecha Włoch Gianluca Brambilla. Tuż za podium uplasował się mistrz świata Słowak Peter Sagan (Tinkoff), który odpadł z czołówki na wąskich, stromych uliczkach prowadzących na rynek.
Z ośmiu startujących Polaków najwyższe, 20. miejsce zajął Michał Kwiatkowski (Sky). Triumfator Strade Bianche z 2014 roku stracił do Cancellary i Stybara 2.25.
Cancellara po raz trzeci okazał się najlepszy w Sienie, powtarzając sukces z 2008 i 2012 roku. "Teraz organizatorzy mogą nadać moje imię jednej z +białych dróg+" - skomentował na mecie "Spartakus", który wcześniej zapowiadał, że jest to jego ostatni sezon w karierze.
W wyścigu pań, otwierającym nowy cykl Women's World Tour, Armitstead wyprzedziła Niewiadomą o trzy sekundy. Trzecie miejsce zajęła Szwedka Emma Johansson (Wiggle High5).
Strade Bianche, mimo stosunkowo krótkiej historii (po raz pierwszy został rozegrany w 2007 roku), co roku przyciąga na start wielu czołowych kolarzy. Jego charakterystyczną cechą są tzw. białe drogi (wł. strade bianche, stąd nazwa wyścigu), czyli szutrowe odcinki, których na tegorocznej trasie ze startem i metą w Sienie (176 km) było dziewięć. Kobiety ścigały się na pętli długości 121 km.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.