Po trzech seriach spotkań czwartej rundy eliminacji mistrzostw świata 2018 Amerykanie znajdowali się w niekomfortowej sytuacji. We wtorek drużyna Juergena Klinsmanna pokonała jednak Gwatemalę 4:0 i awansowała na drugie miejsce w grupie C.
Amerykanów nie zabrakło na mundialu od 1986 roku. Czwartą rundę eliminacji MŚ 2018 zaczęli jednak poniżej oczekiwań. W listopadzie zremisowali bezbramkowo z Trynidadem i Tobago, a cztery dni temu ulegli na wyjeździe Gwatemali 0:2. We wtorek zrewanżowali się tej drugiej reprezentacji na Mapfre Stadium w Ohio.
USA przystępowało do spotkania z nożem na gardle. Ewentualna porażka sprawiłaby, że szanse awansu do piątej rundy stałyby się niewielkie. Amerykanie stanęli jednak na wysokości zadania. Do przerwy wygrywali 2:0 po golach Clinta Dempseya oraz Geoffa Camerona. Zaraz po zmianie stron trafił Graham Zusi, a w końcówce wynik ustalił Jozy Altidore.
Drużyna Klinsmanna awansowała na drugie miejsce w grupie. Do piątej – decydującej fazy zakwalifikuje się sześć zespołów – po dwa najlepsze z trzech grup. Na dwie kolejki przed końcem pewny występu w kolejnej rundzie jest Meksyk, który pokonał u siebie Kanadę 2:0. El Tri jako jedyni wygrali wszystkie cztery spotkania, a w żadnym nie stracili nawet gola.
Blisko przepustki do piątej fazy jest także Kostaryka. Ćwierćfinalista ostatniego mundialu pokonał 3:0 Jamajkę. Wynik otworzył Celso Borges, który zdobył 1000. bramkę w kwalifikacjach do mistrzostw świata 2018.
Reprezentant Kostaryki Celso Borges strzelił bramkę nr 1000 w El. MŚ Rosja 2018. Był to pierwszy gol w meczu Kostaryka - Jamajka 3:0.
— Wojciech Frączek (@FrakiTvp) 30 marca 2016
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.