Telewizja Polska liderem podczas EURO 2016. Ponad 24 miliony Polaków śledziło transmisje 11 meczów w TVP1. Miesiąc wielkich piłkarskich emocji, niesamowite bramki, zaskakujące zwycięstwa, rzuty karne – to wszystko na najwyższym poziomie realizacji w TVP.
Najbardziej angażujące dla polskich kibiców były mecze Biało-Czerwonych. Wszystkie spotkania naszej reprezentacji widzowie mogli obejrzeć w TVP1. Rekordowa widownia towarzyszyła meczom Polaków: ponad 11,6 mln widzów obejrzało w TVP1 mecz Polska-Portugalia, 11 mln mecz Niemcy-Polska, prawie 10,2 mln mecz Polska-Irlandia (przez przynajmniej trzy kolejne minuty), według danych Nielsen Audience Measurement.
Mecz Polska-Portugalia w TVP1 był najlepiej oglądanym spotkaniem EURO 2016. Obejrzało go średnio 8,1 mln widzów, co dało prawie 1,2 mln widzów przewagi nad konkurencją. Na kolejnych miejscach znalazły się również transmisje meczów w TVP1: Niemcy-Polska (7,9 mln widzów i blisko 2,5 mln widzów przewagi nad konkurencją) oraz Polska-Irlandia Północna (7 mln widzów i 2,9 mln widzów przewagi nad konkurencją).
Telewizja Polska wygrała z konkurencyjnym Polsatem także finał oraz oba półfinały Euro 2016. Średnia oglądalność w TVP1 transmisji finałowego meczu Francja-Portugalia wyniosła 5,18 mln widzów, co dało 733 tys. widzów przewagi nad konkurencją. Transmisje meczów półfinałowych w TVP1 również uzyskały wyższe wyniki oglądalności od konkurencyjnego Polsatu. Półfinał Portugalia-Walia oglądało średnio 3,7 mln widzów, co dało 85 tys. widzów przewagi nad konkurencją. Natomiast drugi mecz półfinałowy Niemcy-Francja śledziło 4,3 mln kibiców (644 tys. przewagi nad konkurencją). Potwierdza to, że wielkie sportowe emocje kibice chcą przeżywać razem z Telewizją Polską.
Olbrzymie zainteresowanie towarzyszyło EURO 2016 w Internecie. Serwis sport.tvp.pl/euro2016 odwiedziło łącznie 3 183 876 tys. użytkowników, którzy wygenerowali ponad 10 500 000 odsłon, a transmisja najlepiej oglądanego na stronie tvp.pl/euro2016 meczu Polska – Ukraina miała prawie 550 000 tys. odtworzeń wideo.
Telewizja Polska pokazała 11 najważniejszych spotkań EURO 2016, w tym wszystkie mecze reprezentacji Polski. Akredytowani dziennikarze TVP relacjonowali spotkania ze stadionów we Francji. Poza meczami telewidzowie mogli obejrzeć liczne programy dodatkowe. Transmisje spotkań były wzbogacone długimi wprowadzeniami oraz analizami komentatorów i zaproszonych gości w studiu. W przededniu meczów reprezentacji Polski, w dni tych rozgrywek i dzień po nich TVP Sport emitowało specjalne wydania magazynu „4-4-2”; w pozostałe dni (tak długo, jak nasza reprezentacja brała udział w turnieju) na kanale sportowym Telewizji Polskiej widzowie mogli zobaczyć specjalny program „Minął dzień we Francji”. Wszystkie materiały były dostępne także na stronie sport.tvp.pl. Reporterzy TVP towarzyszyli kadrze praktycznie 24 godziny na dobę. Dodatkowo w sportowych programach informacyjnych telewidzowie mogli zobaczyć wszystkie gole strzelone podczas EURO 2016.
Mecze ze stadionów UEFA EURO 2016 komentowali najbardziej doświadczeni dziennikarze: Dariusz Szpakowski, Jacek Laskowski i Maciej Iwański. Współkomentatorami byli: Andrzej Juskowiak i Marcin Żewłakow. Studia, a także magazyny „4-4-2” w TVP Sport, prowadzili: Rafał Patyra, Maciej Iwański i Przemysław Babiarz, a ich gośćmi byli między innymi: Jan Tomaszewski, Jerzy Engel, Michał Probierz, Piotr Nowak, Tomasz Rząsa, Michał Żewłakow i Mirosław Trzeciak.
Komentatorzy relacjonowali mecze transmitowane w TVP ze stanowisk na stadionach. Dodatkowo przy spotkaniach reprezentacji Polski, przy boisku zlokalizowane było ministudio, a po meczu reporter „na żywo” rozmawiał z zawodnikami. Atmosferę stadionu i kulisy meczów pokazywała ekipa reporterska. Dziennikarze TVP byli także stale obecni w siedzibie kadry w La Baule. Naszymi reporterami we Francji byli Jacek Kurowski i Szymon Borczuch, towarzyszyła im także ekipa SPORT.TVP.PL: Piotr Michałowski i Jakub Zakrzewski.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.