| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Lech Poznań pokonał Cracovię 2:1 (0:0) w spotkaniu 5. kolejki Lotto Ekstraklasy, które rozegrano w Poznaniu. Dla zespołu Jana Urbana to dopiero pierwsze ligowe zwycięstwo w sezonie.
W pierwszej połowie niewiele się działo. Lech starał się atakować, na tyle, na ile w obecnej dyspozycji potrafił. Cracovia za to sprawiała wrażenie, jakby czuła się lepiej w grze bez piłki. Oddała inicjatywę poznaniakom, a w trakcie 45 minut może trzykrotnie zagościła pod bramką Matusa Putnocky'ego. Słowak zadebiutował w barwach Lecha w meczu ekstraklasy (wcześniej wystąpił w Pucharze Polski z Podbeskidziem Bielsko-Biała).
Z przewagi gospodarzy niewiele wynikało. Lechici próbowali z dystansu zaskoczyć Grzegorza Sandomierskiego, ale z reguły mieli kłopoty z celnością. Najbliższy był Tamas Kadar, który z ponad 30 metrów posłał piłkę minimalnie nad spojeniem słupka z poprzeczką. Seryjnie wykonywane rzuty rożne też nie stwarzały większego zagrożenia, bowiem defensorzy drużyny Jacka Zielińskiego wygrywali pojedynki główkowe z rywalami.
Po zmianie stron mecz się trochę ożywił, a to za sprawą Pasów, którzy w końcu bardziej zdecydowanie zaatakowali bramkę Putnocky'ego. W Kolejorzu z kolei rozkręcał się Nicki Bille Nielsen, z którym coraz więcej kłopotów mieli krakowscy obrońcy. W 64 min. poznaniacy wreszcie spożytkowali kolejny rzut rożny.
Po dośrodkowaniu Radosława Majewskiego, piłkę przedłużył Tomasz Kędziora, a formalności dopełnił Jan Bednarek. Cracovia ruszyła do odrabiania strat, zaatakowała większą liczbą piłkarzy, a to otworzyło poznaniakom szansę na grę z kontry. W ten sposób Marcin Robak podwyższył wynik, choć wcześniej gospodarze zmarnowali kilka dogodnych okazji.
Trafienie Robaka nie "zamknęło" meczu, bowiem trzy minuty później Miroslav Covilo efektownym półwolejem zdobył kontaktowego gola i lechici musieli drżeć o końcowy rezultat. Krakowskim piłkarzom zabrakło jednak w końcówce determinacji i trzy punkty zostały w Poznaniu.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (955 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.