Szwedzcy piłkarze, którzy w poniedziałek wieczorem rozegrają w Sztokholmie mecz z Bułgarią, są zaniepokojeni serią przypadków – jak zaznaczyli – "zapowiadających nieszczęście". W niedzielę spłonął ich nowy autobus, a na Stadion Narodowy nie sprzedano nawet połowy biletów.
W niedzielę rano przed wyjazdem na trening nowiutki specjalnie kupiony i przygotowany na eliminacje mistrzostw świata 2018 autobus doszczętnie spłonął. Strażacy po zbadaniu wraku stwierdzili, że pożar był bardzo dziwny i wszystko wskazuje, że... wybuchł samoistnie.
Szwedzki Narodowy – Friends Arena – posiada pojemność 50 tysięcy widzów i zawsze na meczach drużyny "Trzech Koron" trybuny były pełne. Tym razem nie będzie zapełniony nawet w połowie, ponieważ kibice pomimo ogromnej akcji reklamowej kupili niecałe 20 tysięcy biletów.
– Nie lubimy grać przy prawie pustych trybunach. Zawsze mieliśmy ogromne wsparcie własnej publiczności. Teraz wygląda na to, że się od nas odwróciła – powiedział Andreas Granqvist, który objął funkcje kapitana po rezygnacji z występów w kadrze Zlatana Ibrahimovica.
Przyznał, że po raz pierwszy doszło do precedensu: – Kupiliśmy za własne pieniądze tysiąc biletów, które będziemy rozdawać podczas podpisywania autografów.
Organizatorzy z kolei powiedzieli, że obniżyli ceny do najniższej opłacalnej sumy, czyli 100 koron (46 złotych) odpowiadającej cenie 1,5 kufla piwa w sztokholmskim pubie, lecz "nawet ta oferta nie spotkała się z zainteresowaniem".
Rzecznik szwedzkiej federacji Niklas Bodell powiedział, że "jesteśmy świadkami jakiegoś fatum, najpierw te bilety, a teraz autobus, który miał być dumą i symbolem nowej reprezentacji".
Szwecja w kwalifikacjach do mundialu w Rosji występuje w grupie A. Ma za przeciwników Holandię, Francję, Bułgarię, Białoruś i Luksemburg, z którym w piątek wygrała tylko 1:0. W pierwszym meczu z Holandią 7 września Skandynawowie zremisowali 1:1.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.