Juventus zaprezentował nowe logo, które wywołało ogromne kontrowersje. Jak powiedział prezydent Starej Damy Andrea Agnelli, ma ono przestawiać "styl życia klubu". – Zastanawiam się skąd w tak znamienitym klubie w ogóle pomysł na zmianę bardzo ładnego herbu – skomentował ekspert od marketingu sportowego Michał Lipczyński z firmy 4SM.
Nowe logo mistrza Włoch zostało zaprezentowane na gali w Mediolanie. Już samo miejsce mogło się wydać dziwne, w końcu to miasto dwóch wielkich rywali Starej Damy, jednak najbardziej i tak zaskoczył wygląd zmienionego herbu.
Nową wersję cechuje minimalizm. Składają się na nią trzy litery "J" w barwach czarnej i białej, a nad nimi umieszczono napis "Juventus".
– Za każdy razem, gdy w klubowych dokumentach widzę słowo rozpoczynające się na "J", jestem podekscytowany – wyjaśnił Agnelli.
Taka argumentacja jednak kompletnie nie przekonała Lipczyńskiego. – To niepotrzebny ruch. Herb klubu jest trochę jak godło państwowe – podobnie jak i barwy jest dla kibiców czymś świętym. Dla mnie jakakolwiek zmiana jest niedopuszczalna – skomentował.
Jego zdaniem trudno znaleźć powód takiego ruchu. – Jeżeli patrzeć marketingowo, to chyba jedynym wytłumaczeniem jest, że podobnie jak np. w przypadku zmiany strojów, czy dostawcy sprzętu liczono na zwiększoną sprzedaż koszulek i gadżetów. Jednak nadal wydaje się to być pomysłem wziętym z kosmosu. I na pewno nie ma tu zastosowania zasada nieważne jak mówią, ważne by mówili – zaznaczył.
Dodał również, że klub może się spodziewać szeregu protestów. One tak naprawdę już mają miejsce. – Takim logo można reklamować nowy japoński samochód, a nie ukochany klub, który pisał historię włoskiego futbolu – zrelacjonował reakcje kibiców dziennikarz mieszkający na Półwyspie Apenińskim Piotr Kowalczuk.
To wszystko przez komercjalizację uważa natomiast profesor Krzysztof Chłapowski z Polskiego Towarzystwa Heraldycznego. – Loga to są znaki, które używają przedsiębiorstwa, a dzisiaj kluby sportowe są właśnie nimi, dlatego nie muszą się kierować zasadami heraldycznymi – powiedział.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.