Od dłuższego czasu władze światowego tenisa szukają rozwiązań, które uatrakcyjnią dyscyplinę. ATP przegłosowała wprowadzenie skróconych setów podczas Next Gen Finals w Mediolanie (7-11 listopada). To jednak tylko jedna z kilku innowacyjnych propozycji, które mogą w przyszłości zmienić rozgrywki.
ATP swoim pomysłem chce zachęcić potencjalnych nowych fanów do przychodzenia na trybuny oraz stworzyć produkt, który będzie odpowiadał stacjom telewizyjnym. Zwiększyć ma się tempo i atrakcyjność.
Więcej emocji
W Mediolanie sety będą rozgrywane do czterech wygranych gemów. Gdy żaden z tenisistów nie przełamie rywala do stanu po 3, zostanie rozegrany tie-break. Do zwycięstwa w meczu potrzebne będzie rozstrzygnięcie na swoją korzyść trzech setów. Ważną zmianą jest również brak równowag. Odbierający tenisista będzie mógł wybrać stronę, na którą zaserwuje rywal.
Władze ATP argumentują wprowadzenie tej innowacji większą dynamiką pojedynku. Więcej będzie kluczowych momentów, brak koncentracji może skutkować stratą seta.
Swoboda dla kibiców
Zmian mających na celu skrócenie meczu jest jednak więcej. Rozgrzewka ma trwać tylko pięć minut, a specjalny zegar będzie również odmierzał czas pomiędzy poszczególnymi punktami.
Przerwa pomiędzy jednym a drugim serwisem może trwać maksymalnie 25 sekund. Ta zasada znajduje się w regulaminie od dawna, ale zawodnicy jej nie przestrzegają. Mają przyzwolenie sędziów, którzy nie zwracają na to uwagi.
ATP wprowadziła również kontrowersyjne pomysły, takie jak brak netów i możliwość skontaktowania się z trenerem. Pierwsza z propozycji była już testowana w przeszłości i nie zdała egzaminu. Ponadto kibice będą mogli swobodnie poruszać się po trybunach w trakcie całego spotkania. Wyjątkiem będą miejsca za linią końcową, które najbardziej absorbują wzrok tenisistów.
Innowacyjne rozwiązania są efektem badań przeprowadzonych wśród kibiców przez ATP. – Sport i rozrywka idą ze sobą w parze i zmieniają się. Ta impreza jest nie tylko dla młodych zawodników, ale też kibiców. Chcemy wprowadzić nowe elementy do rywalizacji – powiedział Chris Kermode, prezydent Stowarzyszenia Tenisistów Profesjonalnych.
Londyn ważniejszy
W imprezie weźmie udział ośmiu najlepszych tenisistów młodego pokolenia. Aktualnie liderem listy "Road to Milan" jest Alexander Zverev. Niemiec liczy jednak, że zakwalifikuje się do dużo bardziej prestiżowego ATP World Tour Finals w Londynie.
– Czekam na to dużo bardziej – powiedział. – Lepiej byłoby, gdyby w tym turnieju mogli zagrać tacy tenisiści jak Nick Kyrgios, Kyle Edmund czy Yoshito Nishioka, którzy również są perspektywicznymi graczami, ale skończyli już 21 lat – dodał.
Impreza w Mediolanie zostanie rozegrana w listopadzie. Pula nagród wyniesie 1,27 miliona dolarów. Tenisiści nie otrzymają żadnych punktów do rankingu.
Następne
Tseng Chun Hsin
TRWA 0 - 0
A. Davidovich Fokina
Learner Tien
2 - 0
Justin Engel
Camilo Ugo Carabelli
0 - 2
Ethan Quinn
Fabian Marozsan
0 - 2
Lorenzo Sonego
Gabriel Diallo
2 - 0
Jaume Munar
Mattia Bellucci
2 - 0
Quentin Halys
Daniel Evans
2 - 1
Miomir Kecmanovic
Damir Dzumhur
1 - 2
Arthur Rinderknech
Nishesh Basavareddy
0 - 2
Hamad Medjedovic
Pedro Martinez
1 - 2
Corentin Moutet
Jacob Fearnley
9:00
Flavio Cobolli
G. Mpetshi Perricard
9:00
Cameron Norrie
George Loffhagen
10:00
Reilly Opelka
Aleksandar Vukic
10:00
James Duckworth
Benjamin Bonzi
10:00
Brandon Holt
Bernard Tomic
10:00
Rinky Hijikata
Tomas Etcheverry
11:00
R. Bautista Agut
Nuno Borges
11:30
J. Pinnington Jones
Luciano Darderi
11:30
Marcos Giron
Alexander Bublik
13:00
Francisco Comesana
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.