| Kolarstwo / Kolarstwo szosowe
Organizatorzy mistrzostw świata w kolarstwie szosowym w norweskim Bergen (16-24 września) przyznali, że bardzo przeliczyli się z kosztami składając aplikację. Nowe obliczenia wskazują, że są ponad trzy razy wyższe niż planowano i wynoszą 7,5 mln euro.
29 maja 2013 roku Bergen oceniło koszty organizacji MŚ jako stosunkowo wysokie i przeznaczyło na imprezę dwa miliony euro. W czerwcu 2016 dołożyło jeszcze pół miliona, lecz na zebraniu rady miasta w ostatnich dniach po dokładnym przeliczeniu stwierdzono, że na dzień dzisiejszy brakuje jeszcze ... pięć milionów euro.
– Dokładnie cztery lata po pierwszej wycenie widać, że poprzednia rada miasta podeszła do organizacji tego typu imprezy zbyt optymistycznie, na typowe +hurra+ i chcąc ją za wszelką cenę mieć u siebie, podniecała się bez konkretnej oceny kosztów całościowych. Zderzenie z finansową rzeczywistością na trzy i pół miesiąca przed pierwszym startem jest bardzo bolesne – wyjaśnił przewodniczący rady Bergen Harald Schjelderup na łamach dziennika "Bergensavisen".
Zapewnił, że impreza, chociaż bolesna finansowo dla miasta, odbędzie się: "pozostało nam już tylko prosić władze gminy i rząd o sfinansowanie tej okropnej dziury finansowej".
Wyjaśnił też, że rada miasta pogodziła się z tym, że wydane pieniądze nie zwrócą się, jak zapewniano przed czterema laty, pomimo spodziewanych 500 tysięcy przyjezdnych widzów i z oglądalnością telewizyjną ocenianą na 300 milionów widzów na świecie, która miała być świetnym PR turystycznym dla miasta.
– Teraz będzie to tylko bardzo droga reklama – powiedział.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.