W Niemczech cały czas dyskutuje się o słowach Roberta Lewandowskiego i jego niezadowoleniu z faktu, że nie został królem strzelców Bundesligi. Media sugerują nawet, że ostatnie wypowiedzi mogą oznaczać, że Polak przygotowuje sobie "grunt" pod zmianę klubu...
Lewandowski w niedawnej rozmowie z "Super Expressem" skarżył się na to, że w końcówce sezonu koledzy z zespołu niewystarczająco wspierali go w wyścigu o tytuł najlepszego strzelca Bundesligi (przegrał o gola z Pierrem-Emerickiem Aubameyangiem). – Nigdy nie widziałem Roberta tak rozczarowanego – powiedział ostatnio doradca piłkarza Maik Barthel.
– Nie rozumiem jego słów. To nie jest dobre dla pozostałych zawodników, bo czują się jak uczniowie w kącie – powiedział Thomas Strunz, były piłkarz Bayernu, w rozmowie z niemiecką telewizją Sport1.
Niemieckie media uważają, że Polak w ten sposób wysłał Bayernowi sygnał ostrzegawczy. W przeszłości był już królem strzelców Bundesligi, zdobywał mistrzostwa kraju, a także Puchar Niemiec. Do Bawarii przenosił się jednak z innym zamiarem – chciał wygrać najcenniejsze klubowe trofeum – Ligę Mistrzów. Nie ma wątpliwości, że wtedy wzrosłyby jego szanse na Złotą Piłkę i mógłby się znaleźć na tej samej półce, co Leo Messi oraz Cristiano Ronaldo.
"Lewy" zagrał już w jednym finale Champions League – w 2013 roku jako piłkarz Borussii Dortmund przegrał z... Bayernem. Później, już w koszulce Bawarczyków, rywalizację w Lidze Mistrzów kończył co najwyżej na półfinale. Niemcy są przekonani, że Lewandowski swoimi ostatnimi wypowiedziami chce przekonać klub do większej aktywności na rynku transferowym.
Monachijczycy zakontraktowali w ostatnich tygodniach Corentina Tolisso, Sergego Gnabry'ego, Niklasa Suele i Sebastiana Rudego. Czy będą to jednak gracze, którzy już w pierwszym sezonie pomogą Bayernowi skutecznie walczyć z Realem, Barceloną albo Juventusem?
Jak dotąd Bawarczycy nie dokonali żadnego spektakularnego transferu. Takim mógłby być Alexis Sanchez z Arsenalu, jednak w i tej sprawie jest pewne "ale"... Zgodnie z doniesieniami mediów, Chilijczyk przeniósłby się do Monachium, gdyby klub zaoferował mu zarobki w granicach 25 milionów euro rocznie. To większe pieniądze, niż te, które dostaje "Lewy" i kilka innych gwiazd, które na swoją pozycję w drużynie ciężko pracowały przez wiele lat.
– Sprowadzenie Alexisa, z jego wszystkimi zaletami i wadami oraz olbrzymim kontraktem może doprowadzić do dużych problemów w szatni – nie ma wątpliwości Strunz.
W kontekście transferu Lewandowskiego wciąż wymienia się przede wszystkim Real Madryt. Zwłaszcza, że ostatnio wiele spekuluje się o odejściu Ronaldo. Niemieckie media uważają jednak, że opuszczenie Monachium przez Polaka jest mało realne. Słowa o rozczarowaniu to na razie wyłącznie ostrzeżenie w kierunku Bayernu...
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.