Od zakończenia ubiegłego sezonu w Niemczech minęły trzy miesiące. Niektóre kluby zdołały przebudować kadry, zmienić trenera i wyznaczyć sobie nowe cele. Dla władz Bundesligi był to również czas wytężonej pracy. Przygotowano kilka zmian w pracy sędziów.
Kobieta w gronie arbitrów
To pierwszy taki przypadek w historii Bundesligi. Od tego sezonu wśród sędziów wyznaczonych do prowadzenia spotkań znalazła się Bibiana Steinhaus. 38-latka na co dzień jest policjantką, a prywatnie... partnerką Howarda Webba.
– Dla każdego sędziego – bez względu na to czy to mężczyzna, czy kobieta – wielkim celem jest gwizdanie podczas spotkań Bundesligi. Pracowałam na to bardzo ciężko i miałam kilka przeszkód na drodze, więc jestem zadowolona, że zyskałam aprobatę komisji sędziowskiej – powiedziała tuż po tym, gdy dowiedziała się o nominacji.
Debiut ma już za sobą. Przed kilkoma dniami sędziowała mecz Pucharu Niemiec pomiędzy Chemnitzer FC a Bayernem Monachium i zebrała bardzo dobre recenzje. Prasa określiła jej występ jako "bezbłędny".
VAR pomoże sędziom
Podobnie jak w Ekstraklasie, tak i w Bundeslidze, w tym sezonie sędziom pomoże system powtórek VAR. Generalną próbę Niemcy mają już za sobą – miała miejsce w meczu o Superpuchar Niemiec pomiędzy Borussią Dortmund a Bayernem Monachium.
– VAR nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów, a tylko czymś, co może w tym pomóc. Apeluję, by mimo wszystko nie podchodzić tak krytycznie do pracy sędziów, bo współpraca z tym systemem również wymaga czasu i nauki – powiedział jeden z sędziów, Felix Zwayer.
Lepsze zarobki
Dla sędziów ten sezon będzie o tyle lepszy, że oprócz pomocy ze strony VAR-u, wzrosną także ich zarobki. Za mecz otrzymają już nie 3800, a 5000 euro.
– Zestawiając te zarobki z innymi zawodami w kraju, to rzeczywiście mówimy o dużych pieniądzach. Musimy jednak pamiętać z jak wielką odpowiedzialnością łączy się praca arbitra i jak wielką presją jest obarczona – tłumaczyli przedstawiciele związku.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.