W ciągu niespełna trzech tygodni zarejestrowano ponad 1,5 miliona zgłoszeń na zakup biletów na piłkarskie mistrzostwa świata w 2018 roku w Rosji. Wśród chętnych najwięcej jest kibiców gospodarzy i... Meksykanów. Sporo aplikacji zgłosili też Chińczycy.
Rosjanie przesłali 70 procent wszystkich zgłoszeń. Spośród zagranicznych aplikacji przodują Meksykanie i Brazylijczycy, których reprezentacje są już pewne gry w MŚ.
Kibice Argentyny zdają się nie dopuszczać do siebie myśli, iż ich drużyna może nie wystąpić na mundialu i również masowo aplikują po bilety. W Ameryce Południowej walka o trzy pozostałe miejsca dające awans do turnieju toczyć się będzie jednak do samego końca kwalifikacji.
Spośród Europejczyków dużo zgłoszeń napłynęło z Anglii oraz Niemiec. Organizatorzy notują też spore zainteresowaniem mundialem Chińczyków.
Pierwsza faza sprzedaży biletów potrwa do 12 października. Wszystkie aplikacje zostaną zarejestrowane i jeżeli liczba zgłoszeń będzie większa od liczby miejsc, bilety zostaną przyznane drogą losowania.
W listopadzie odbędzie się druga tura sprzedaży biletów. Wejściówki będzie można wtedy kupować bezpośrednio. Kolejna faza składania aplikacji ruszy 5 grudnia, już po losowaniu grup MŚ. Z kolei w trzeciej fazie - od 13 marca kibice będą nabywać pozostałe wejściówki na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy". W kwietniu, przed samym mundialem, FIFA uruchomi także tzw. sprzedaż last-minute.
Najtańsza wejściówka na mecz grupowy kosztuje 105 dolarów (około 390 zł). Bilet na wszystkie spotkania danego zespołu w fazie grupowej w formie "Follow your team" kosztuje od 347 do 693 dolarów (1200–2500 zł)
Biało-czerwoni mogą wywalczyć bezpośredni awans na mundial w Rosji już w czwartek. Stanie się tak, jeśli wygrają z Armenią, a w spotkaniu Dania – Czarnogóra będzie remis.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.