Robert Lewandowski strzelił trzy gole w meczu eliminacji mistrzostw świata z Armenią (6:1) i został najlepszym napastnikiem w historii reprezentacji Polski. Sprawdźcie, w jaki sposób zdobył 50 bramek w drużynie narodowej.
Potrzebował 90 meczów. Pierwszy raz trafił w debiucie – w spotkaniu eliminacji mistrzostw świata z San Marino (2:0) 10 września 2008 roku.
Co ciekawie dwie pierwsze bramki zdobył słabszą lewą nogą, potem tą samą jeszcze sześć. Więcej goli, bo 33, strzelił prawą i dziewięć głową. Z rzutów karnych trafił dziesięciokrotnie, a dwa razy z rzutów wolnych.
Jest niezwykle skuteczny za kadencji Adama Nawałki. Strzelał średnio gola w meczu – w 32 spotkaniach trafił 32 razy. Dużo gorzej wypadał u innych selekcjonerów. U Leo Beenhakkera i Waldemara Fornalika zdobył po trzy bramki.
Jednak trudno porównać oba okresy, bo Holender wprowadzał go do kadry, a u obecnego szkoleniowca Piasta Gliwice był już piłkarzem światowego formatu. Miał też dwa występy u tymczasowego trenera Stefana Majewskiego, lecz nie zdobył bramki. Dla reprezentacji prowadzonej przez Franciszka Smudę strzelił 12 goli.
Najlepiej grało mu się przeciwko Gibraltarowi, któremu strzelił najwięcej goli (sześć). Dobrych wspomnień z napastnikiem Bayernu nie będą mieli Rumuni, których bramkarza w dwumeczu el. MŚ 2018 pokonał pięciokrotnie.
Cztery razy trafił na listę strzelców w meczach z San Marino i Armenią, a po trzy razy z Danią i Gruzją. Pokonywał bramkarzy 23 zespołów narodowych.
Pierwsze sześć bramek w reprezentacji zdobył będąc piłkarzem Lecha Poznań. Jako zawodnik Borussii Dortmund trafiał trzynaście razy. 31 goli strzelił po przejściu do Bayernu Monachium.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.