We wtorek 17 października o 14:00 w Zurychu przeprowadzone zostanie losowanie par barażowych dla ośmiu drużyn ze strefy UEFA. Z czterech par wyłoniona zostanie czwórka finalistów mistrzostw świata 2018. Mundial w Rosji tylko na antenach Telewizji Polskiej.
Gdzie obejrzeć losowanie? Na stronie FIFA.com albo na oficjalnym kanale światowej federacji piłkarskiej na YouTube. Poprowadzi je popularna meksykańska prezenterka Vanessa Huppenkothen, a jej partnerem będzie Hiszpan Fernando Hierro.
W losowaniu weźmie udział osiem drużyn, które zajęły drugie miejsca w swoich grupach eliminacji strefy europejskiej. Na podstawie najnowszego rankingu FIFA wyłoniono cztery rozstawione reprezentacje. Są to: Szwajcaria (11. miejsce w rankingu), Włochy (15.), Chorwacja (18.) i Dania (19.). Oznacza to, że zespoły te nie mogą trafić na siebie. Nierozstawione są z kolei: Irlandia Północna (23.), Szwecja (25.), Irlandia (26.) i Grecja (47.).
Potencjalnym hitem jest więc np. starcie Włoch ze Szwecją lub Chorwacji z Irlandią.
Jak przebiegać będzie losowanie? Tym razem formuła jest prosta – najpierw losowany będzie zespół z koszyka pierwszego, a potem z drugiego i te zespoły trafią na siebie. Potem obie kulki trafią do trzeciego koszyka, a która zostanie wyciągnięta pierwsza, ta drużyna będzie gospodarzem pierwszego meczu.
Baraże zostaną rozegrane w formule mecz i rewanż w dniach 9-11 i 12-14 listopada. Polska jest już pewna awansu i w tym terminie rozegra mecze towarzyskie: z Urugwajem (10 listopada w Warszawie) i Meksykiem (13 listopada w Gdańsku).
Kto poza Polakami jest już pewny awansu? Dowiecie się TUTAJ.
Strona UEFA.com przygotowała szczegółowe informacje dotyczące każdej drużyny biorącej udział w barażach. Oto one:
Rozstawione:
Szwajcaria
2. w grupie B (9 zwycięstw-0 remisów-1 porażka; gole 23:7)
Najlepszy strzelec: Haris Seferović 4 gole
Doświadczenie w barażach: 1 awans, 0 porażek
(MŚ 2006, 2:0 u siebie z Turcją, 2:4 na wyjeździe)
Ciekawostka: jeszcze nigdy zespół ze strefy UEFA nie ominął mundialu po zgromadzeniu aż 27 punktów w eliminacjach
Włochy
2. w grupie G (7 zwycięstw-2 remisy-1 porażka; gole 21:8)
Najlepszy strzelec: Ciro Immobile 6 goli
Doświadczenie w barażach: 1 awans, 0 porażek
(MŚ 1998, 1:1 na wyjeździe z Rosją, 1:0 u siebie)
Ciekawostka: Włochy to jedyny były triumfator mundialu, który jeszcze nie jest pewny gry w Rosji
Chorwacja
2. w grupie I (6 zwycięstw-2 remisy-2 porażki; gole 16:7)
Najlepszy strzelec: Mario Mandzukić 5 goli
Doświadczenie w barażach: 4 awanse, 0 porażek
(MŚ 1998, 2:0 z Islandią u siebie, 1:1 na wyjeździe)
(Euro 2004, 1:1 ze Słowenią u siebie, 1:0 na wyjeździe)
(Euro 2012, 3:0 z Turcją na wyjeździe, 0:0 u siebie)
(MŚ 2014, 0:0 z Islandią na wyjeździe, 2:0 u siebie)
Ciekawostka: Nikt nie wygrywał baraży tak często jak Chorwaci.
Dania
2. w grupie E (6 zwycięstw-2 remisy-2 porażki; gole 20:8)
Najlepszy strzelec: Christian Eriksen 8 goli
Doświadczenie w barażach: 1 awans, 1 porażka
(Euro 2000, 5:0 na wyjeździe z Izraelem, 3:0 u siebie)
(Euro 2016, 1:2 ze Szwecją na wyjeździe, 2:2 u siebie)
Ciekawostka: Dania vs. Szwecja to jedyna para z przeszłości, która może powtórzyć się w tegorocznych barażach
Nierozstawione:
Irlandia Północna
2. w grupie C (6 zwycięstw-1 remis-3 porażki; gole 17:6)
Najlepszy strzelec: Kyle Lafferty, Josh Magennis 3 gole
Doświadczenie w barażach: brak
Ciekawostka: Irlandia Płn. to 34. zespół w historii, który weźmie udział w barażach strefy UEFA
Szwecja
2. w grupie A (6 zwycięstw-1 remis-3 porażki; gole 26:9)
Najlepszy strzelec: Marcus Berg 8 goli
Doświadczenie w barażach: 1 awans, 1 porażka
(MŚ 2014, 0:1 na wyjeździe z Portugalią, 2:3 u siebie)
(Euro 2016: 2:1 z Danią u siebie, 2:2 na wyjeździe)
Ciekawostka: żaden zespół z drugich miejsc nie strzelił więcej goli od Szwedów
Irlandia
2. w grupie D (5 zwycięstw-4 remisy-1 porażki; gole 12:5)
Najlepszy strzelec: James McClean 4 gole
Doświadczenie w barażach: 3 awanse, 4 porażki
(Euro 1996, 0:2 z Holandią – jeden mecz)
(MŚ 1998, 1:1 z Belgią u siebie, 1:2 na wyjeździe)
(Euro 2000, 1:1 z Turcją u siebie, 0:0 na wyjeździe)
(MŚ 2002, 2:0 z Iranem u siebie, 0:1 na wyjeździe)
(MŚ 2010, 0:1 z Francją u siebie, 1:1 na wyjeździe)
(Euro 2012, 4:0 z Estonią na wyjeździe, 1:1 u siebie)
(Euro 2016, 1:1 z Bośnią i Hercegowiną na wyjeździe, 2:0 u siebie)
Ciekawostka: Nikt nie występował w barażach tak często jak Irlandczycy.
Grecja
2. w grupie H (5 zwycięstw-4 remisy-1 porażka; gole 17:6)
Najlepszy strzelec: Kostas Mitroglou 6 goli
Doświadczenie w barażach: 2 awanse, 0 porażek
(MŚ 2010, 0:0 z Ukrainą u siebie, 1:0 na wyjeździe)
(MŚ 2014, 3:1 z Rumunią u siebie, 1:1 na wyjeździe)
Ciekawostka: Grecja jako pierwszy europejski zespół w historii może trzeci raz z rzędu awansować na mundial poprzez baraże.
TRWA 1 - 0
Gruzja U21
TRWA 3 - 0
Polska U21
TRWA 0 - 1
Włochy U21
2 - 1
Rumunia U21
1 - 3
Anglia U21
2 - 2
Holandia U21
3 - 0
Słowenia U21
2 - 3
Dania U21
5 - 3
Świt Skolwin
3 - 1
KKS 1925 Kalisz
13:00
Chojniczanka
16:00
Słowenia U21
16:00
Ukraina U21
19:00
Niemcy U21
19:00
Dania U21
16:00
Polska U21
16:00
Portugalia U21
19:00
Słowacja U21
19:00
Włochy U21
16:00
Finlandia U21
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.