Rewanżowy mecz barażowy eliminacji mistrzostw świata 2018 między Szwecją i Włochami, zapowiadany jako thriller, po remisie 0:0 dającym awans piłkarzom "Trzech Koron" skończył się narodową euforią. Szwedzkie media skomentowały, że był to "cud w Mediolanie".
Kanał szwedzkiej telewizji TV5 transmitujący spotkanie rozpoczął specjalny program już o godzinie 16. Podczas jego trwania emitowano wywiady z gwiazdami szwedzkiego futbolu, najciekawsze urywki meczów eliminacji "nowej Szwecji" pod wodzą selekcjonera–cudotwórcy Janne Anderssona. Emitowane reklamy przedstawiały głównie włoskie produkty, jak sosy do spaghetti i samochody, przeplatane z urywkami najbardziej znanych włoskich filmów z udziałem szwedzkich aktorek. Wszystko pod hasłem "podbój Włoch".
Kanał publiczny SVT skomentował po meczu: "byliśmy świadkami cudu w Mediolanie – jeszcze przed tygodniem oceniane na kompletnie niemożliwe marzenie spełniło się pomimo gotującego się włoskiego stadionu, gdzie wszyscy byli przeciw chłopcom do bicia z małej Szwecji".
"Włosi z czterema gwiazdkami mistrzów świata na swoich koszulkach nie dali rady naszej drużynie, w której nie ma gwiazd, a która jak gladiatorzy w kraju ich genezy pokazała, że walczy się do końca. Pomimo ryku 75 tysięcy wściekłych kibiców na stadionie San Siro, którzy życzyli im śmierci. Jaaaa! Jedziemy do Rosji" – skomentował dziennik "Aftonbladet".
"Expressen" napisał w pierwszym komentarzu: "po włoskim dramacie i wyrywaniu sobie włosów, to jednak my jedziemy na MŚ".
Gazeta podkreśliła że "nowa Szwecja, w co nikt nie wierzył, po losowaniu grup eliminacji dała sobie jednak radę w grupie śmierci z takimi zespołami jak Francja i Holandia, a na niesmaczny barażowy deser wylosowała straszne i legendarne Włochy, lecz po bardzo nieprzyjemnym horrorze okazało się, że był on bardzo smaczny".
"Dagens Nyheter" ocenił że "awans do tych MŚ jest jednym z największych osiągnięć szwedzkiego futbolu", a "Svenska Dagbladet" – że "futbol po raz kolejny pokazał, że jest naprawdę magiczną grą".
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.