Awans Szwedów kosztem Włochów bardzo ucieszył Chorwatów, którzy dzięki temu wskoczyli do drugiego koszyka przed losowaniem grup piłkarskich mistrzostw świata. Do końca kwalifikacji zostały trzy mecze i każdy może mieć wpływ na końcowe rozstawienie drużyn.
W drugim, oprócz Chorwacji, znajdą się: Hiszpania, Szwajcaria, Anglia, Kolumbia oraz ostatni rywale biało-czerwonych ze spotkań towarzyskich - Meksyk i Urugwaj. Ósme miejsce może zająć Peru, o ile pokona Nową Zelandią (w pierwszym meczu było 0:0).
Jeśli piłkarze z Ameryki Południowej odpadną, to ich miejsce w drugim koszyku zajmą Duńczycy, o ile awansują kosztem Irlandii, albo czekający na debiut w MŚ Islandczycy, jeśli w wymienionej wcześniej parze górą będzie ekipa z Wysp Brytyjskich.
Z trzeciego koszyka na ten moment losowane będą na pewno: Kostaryka, Szwecja, Tunezja, Egipt, Senegal, a także Iran. Trafi do niego też Irlandia, jeśli awansuje. Za Nową Zelandię kciuki trzymać będzie Serbia, gdyż w przypadku odpadnięcia Peru, zespół z Bałkanów, który obecnie "otwiera" czwarty koszyk, przesunięty zostanie do trzeciego.
Grupę teoretycznie najsłabszych uczestników mundialu utworzą natomiast: Nigeria, Japonia, Maroko, debiutująca w MŚ Panama, Korea Płd. i Arabia Saudyjska oraz zwycięzca barażu między Australią a Hondurasem. Stawkę uzupełni Serbia bądź Nowa Zelandia.
Zgodnie z przyjętymi zasadami losowania do jednej grupy nie mogą trafić zespoły z tej samej konfederacji, z wyjątkiem UEFA, przy czym reprezentacje europejskie, najliczniej uczestniczące w turnieju, mogą być tylko dwie. Na tej podstawie można przyjąć, że w tzw. grupie śmierci rywalami biało-czerwonych mogłyby być np. Hiszpania, Senegal i Japonia, a na przeciwnym biegunie znalazłby się zestaw przeciwników: Szwajcaria, Egipt i Arabia Saudyjska.
Biorąc pod uwagę wszystkie możliwe warianty, może się zdarzyć, że w jednej grupie znajdą się Brazylia, Hiszpania, Kostaryka i Serbia, a w innej Rosja, Peru, Iran i Panama.
Symulacja podziału na koszyki na podstawie rankingu FIFA na 16 października:
(w nawiasach drużyny, które mogą awansować kosztem wyżej notowanych barażowych rywali):
Koszyk 1: Rosja, Niemcy, Brazylia, Portugalia, Argentyna, Belgia, Polska, Francja
Koszyk 2: Hiszpania, Peru (Nowa Zelandia), Szwajcaria, Anglia, Kolumbia, Meksyk, Urugwaj, Chorwacja
Koszyk 3: Dania (Irlandia), Islandia, Kostaryka, Szwecja, Tunezja, Egipt, Senegal, Iran
Koszyk 4: Serbia, Nigeria, Japonia, Panama, Maroko, Korea Płd., Australia (Honduras), Arabia Saudyjska
2 - 0
Portoryko
6 - 0
Bonaire
0 - 2
Białoruś
1 - 2
Aruba
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.