"Mają utalentowanych piłkarzy w każdej formacji". "Od poprzednich eliminacji zrobili ogromny postęp". "Jeśli ktoś spoza stałych faworytów może osiągnąć coś wyjątkowego, to jest to Polska". Tak zagraniczne media piszą o reprezentacji Polski na dwa tygodnie przed losowaniem fazy grupowej mistrzostw świata. "The Guardian" umieszcza biało-czerwonych aż na ósmym miejscu w kolejce do złota, przed m.in. Argentyną i Anglią. Jedynie bukmacherzy nie są tacy przekonani o polskiej sile...
W czwartek poznaliśmy ostatniego finalistę mundialu 2018 i podział na koszyki. Choć losowanie grup nastąpi dopiero 1 grudnia, to dziennikarze i internauci już dziś chętnie typują kto może odnieść sukces w Rosji i układają 32 finalistów w kolejności od najmocniejszego do najsłabszego. W każdym takim rankingu, niezależnie od jego autora, Polska jest w górnej połowie stawki.
"Uzależnieni od Lewandowskiego"
Najbardziej siłę biało-czerwonych docenia "The Guardian". Renomowany serwis za faworytów do złota uważa Niemców, a na kolejnych miejscach umieszcza Brazylię, Hiszpanię, Francję, Belgię, Portugalię i Nigerię. Polska jest ósma, tuż za Super Orłami, a przed (kolejno) Argentyną, Urugwajem, Meksykiem, Islandią, Chorwacją, Anglią, Senegalem, Szwecją czy Danią. Najsłabszym zespołem, jaki zagra na mundialu, jest według "Guardiana" Australia.
"Dwa rozczarowujące listopadowe mecze towarzyskie sprawiły, że nieco zapomniano już z jaką piłkarze Adama Nawałki wywalczyli awans na mistrzostwa. Rozstawienie w pierwszym koszyku sprawia, że powinni gładko przejść do fazy pucharowej – po raz pierwszy od 1986 roku. Są jednak zbyt uzależnieni od Roberta Lewandowskiego, co pokazały remis z Urugwajem i porażka z Meksykiem" – czytamy na stronie "Guardiana", na której można również zabawić się w symulator losowania grup i całej dalszej drabinki aż do finału.
Amerykański portal BleacherReport.com umieszcza Polskę na 11. miejscu, tuż za Kolumbią i przed Chorwacją. Oto, co za Oceanem piszą o biało-czerwonych: "W ciągu czterech lat przeszli długą drogę. Gdy organizowali Euro 2012, ich drużyna to była trójka z Dortmundu i osiem koszulek. Dziś mają talent w każdej formacji, Robert Lewandowski jest lepszy niż kiedykolwiek, a cały zespół jest bardzo zżyty. Jeśli ktoś spoza wyraźnych faworytów, ma szansę dokonać latem czegoś wyjątkowego, to właśnie Orły Nawałki".
Amerykanie widzą pierwszą trójkę dokładnie tak samo jak brytyjski "Guardian": 1. Niemcy, 2. Brazylia, 3. Hiszpania. I również za najsłabszy zespół w stawce uważają Australijczyków.
Too early to rank the World Cup's 32-team field?
— B/R Football (@brfootball) 16 listopada 2017
Absolutely not: @stighefootball breaks down the early favourites to triumph in Russia. 🏆 pic.twitter.com/vvQVT36Y1k
Nieco inaczej szanse rozkładają dziennikarze serwisu Yahoo Sports. Za najłabszą uważają Arabię Saudyjską, a za najsilniejszą Brazylię – przed Niemcami i Hiszpanią. Polskę umieszczają na 13. miejscu, między Chorwacją i Szwajcarią.
"Polska to jeden z zespołów, który dokonał największego skoku jakościowego od ostatnich eliminacji. Od 13 punktów i czwartego miejsca w grupie do 25 i bezpośredniego awansu na mundial. Dokonali tego na plecach bezlitosnego Lewandowskiego, który z 16 bramkami został najlepszym strzelcem kwalifikacji. Czy są więc "drużyną jednego piłkarza"? Nie do końca. Piotr Zieliński z Napoli i Grzegorz Krychowiak z WBA dowodzą silną pomocą, a Kamil Glik z Monaco zapewnia solidność w tyłach. A jeśli Arkadiusz Milik uniknie kolejnej potwornej kontuzji, może być partnerem Lewandowskiego w ataku. Ale rzeczywiście ten ostatni jest kluczem do sukcesu Polaków i człowiekiem, od którego w największym stopniu będzie zależał ich los w Rosji" – czytamy na Sports.Yahoo.com.
Złoto? Niemcy albo Brazylia
Z mniejszym optymizmem do polskiego potencjału podchodzą zagraniczni bukmacherzy. Za jednego funta postawionego na wygranie przez Polskę mundialu są gotowi wypłacić od 33 do 66 funtów. Najbardziej biało-czerwonych ceni William Hill, który stawia ich na równi z m.in. Chorwacją i Kolumbią, a przed Rosją, Meksykiem czy Szwajcarią.
Generalnie – Rosja, Urugwaj, Kolumbia, Meksyk, Chorwacja, Polska, Szwajcaria, Dania i Szwecja (w tej kolejności) stanowią grupę krajów, którym daje się podobne szanse na sprawienie niespodzianki. Grupę tuż za odwiecznymi faworytami.
Skoro o faworytach mowa, to bukmacherzy widzą wyraźnie dwóch: Niemcy i Brazylię. Po eliminacjach, a przed losowaniem grup właśnie te dwa kraje uważa się za najmocniejsze. Kto jeszcze ma duże szanse na złoto? Na dziś są to Hiszpania, Argentyna, Francja, Belgia, Anglia i Portugalia (również w tej kolejności). I pewnie do czerwca 2018 niewiele się w tej kwestii zmieni.
Które miejsce zajmują Polacy w rankingach finalistów MŚ 2018?
Według "The Guardian": 8
Według BleacherReport.com: 11
Według Yahoo Sports: 13
Według bukmacherów: 13-16
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.