Losowanie fazy grupowej mistrzostw świata 2018 już w piątek. Zanim do niego dojdzie, dajemy kibicom reprezentacji Polski – możliwość wybrania "grupy marzeń" dla biało-czerwonych. Do dzieła!
Najważniejsza zasada losowania:
W żadnej grupie nie może znaleźć się więcej niż jedna drużyna z tej samej kontynentalnej konfederacji. Zasada ta nie dotyczy Europy, która ma na mundialu 14 zespołów. Każda grupa musi mieć co najmniej jeden i nie więcej niż dwa zespoły z Europy. Weźcie pod uwagę tę regułę wybierając swoją grupę marzeń.
Koszyk 1:
Polska znalazła się w pierwszym koszyku, najbardziej "uprzywilejowanych". Dlatego nie trafi na najmocniejsze drużyny na świecie, jak Niemcy, Brazylia i Argentyna. W pierwszym koszyku jest gospodarz – Rosja – która w rankingu FIFA zajmuje dopiero 65. miejsce (Polska jest 7.). Ale, zgodnie z powiedzeniem, gospodarzom sprzyjają w dużych imprezach nie tylko miejscowi kibice.
Koszyk 2:
W rankingu "listopadowym" FIFA Hiszpania wyprzedziła Polskę. W piątek możemy wylosować tego rywala, co byłoby chyba najgorszym rozwiązaniem. Wysoko klasyfikowana jest również Szwajcaria (8. w rankingu), którą wyeliminowaliśmy w 1/8 finału Euro 2016, a mocna będzie też na pewno Anglia, która zwykle nie ma szczęścia do dużych imprez.
Wysokie pozycje w rankingu FIFA zajmują też Peru (11.), Kolumbia (13.), Meksyk (16.), Chorwacja (17.) i Urugwaj (21.). W powszechnej opinii najsłabszą drużyną z drugiego koszyka jest Peru, które w barażu wyeliminowało Nową Zelandię. – Mój peruwiański kolega, dziennikarz przypomniał, że z drugiego koszyka wszyscy chcą trafić na Peru, ale z pierwszego na Polskę – powiedział w magazynie "4-4-2" Piotr Koźmiński z "Super Expressu".
Typ Dariusza Szpakowskiego (TVP Sport): Peru
Typ Pawła Wilkowicza (Sport.pl): Peru
Typ Piotra Koźmińskiego ("Super Express"): Peru
Koszyk 3:
W koszyku trzecim również najmocniejsze wydają się zespoły z Europy – Dania (12. w rankingu FIFA), która w grupie eliminacyjnej zajęła drugie miejsce za Polską, Szwecja (18.), która wyeliminowała Holandię i Włochy, oraz Islandia (22.), rewelacja ostatnich lat, debiutująca w mundialu.
– Adam Nawałka chce zmierzyć się z Danią, żeby zrewanżować się za wrześniową porażkę w kwalifikacjach – zdradził w "4-4-2" Paweł Wilkowicz. Ale nie można lekceważyć również Kostaryki, która w poprzednim mundialu doszła do ćwierćfinału, i wracających po przerwie zespołów z Afryki.
Typ Dariusza Szpakowskiego (TVP Sport): Iran
Typ Pawła Wilkowicza (Sport.pl): Kostaryka
Typ Piotra Koźmińskiego ("Super Express"): Dania
Koszyk 4:
W koszyku czwartym znalazły się zespoły najniżej sklasyfikowane. Europę reprezentuje jedynie Serbia (38.), która wygrała grupę z Irlandią, Walią i Austrią. Ale równie groźna może być Nigeria – najmłodsza drużyna mundialu, która w cuglach wygrała afrykańską "grupę śmierci" eliminacji z Zambią, Kamerunem i Algierią.
– Chciałbym trafić właśnie na Nigerię, żeby móc przed meczem porozmawiać z Emmanuelem Olisadebe, który ma w tym kraju firmę transportową – powiedział Piotr Koźmiński. Dariusz Szpakowski wskazał na Panamę – sensacyjnego finalistę ze strefy CONCACAF, który jest uważany przez ekspertów i bukmacherów za najsłabszą drużynę mistrzostw obok Arabii Saudyjskiej.
Typ Dariusza Szpakowskiego (TVP Sport): Panama
Typ Pawła Wilkowicza (Sport.pl): Arabia Saudyjska
Typ Piotra Koźmińskiego ("Super Express"): Nigeria
W "grupie marzeń" umieścimy te zespoły z poszczególnych koszyków, które będą miały najwięcej Państwa głosów. Wyniki poznamy w środę 29 listopada.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.