Nie od dziś wiadomo, że to kluby Premier League dostają najwięcej pieniędzy z tytułu praw telewizyjnych. Jednak zestawienie ich wpływów z klubami z pozostałych czterech najlepszych europejskich lig pokazuje, jak kosmiczne sumy otrzymują Anglicy. W pierwszej "20" poza zespołami z Wysp znalazły się tylko... Real Madryt i FC Barcelona. I to nie na czołowych pozycjach.
W zestawieniu wzięto pod uwagę dane z ubiegłego sezonu. Pierwsze siedem miejsc zajmują Anglicy. Sześć zespołów – Chelsea, Manchester City, Liverpool, Tottenham, Manchester United i Arsenal ma nad resztą stawki dużą przewagę. Siódmy Everton otrzymał blisko 14 milionów euro niż Kanonierzy. Zaraz za klubem z Liverpoolu znalazła się Barcelona, którą od Realu dzieli jeszcze... Southampton.
Najmniej pieniędzy spośród klubów Premier League zarobił w zeszłym sezonie Sunderland, który zajął ostatnie miejsce w tabeli ligowej. Jednak i tak otrzymał z tytułu praw telewizyjnych więcej niż... Juventus, Atletico Madryt i Bayern Monachium, które zajęły pozycje za klubem, grającym obecnie w Championship. Dopiero na 39. miejscu znalazło się Paris Saint-Germain.
Warto pamiętać, że w niniejszym zestawieniu wzięto pod uwagę jedynie środki, jakie kluby otrzymały z tytułu praw telewizyjnych za udział w rozgrywkach ligowych.
Manchester City z największym potencjałem
Bardzo intresujące dane można również znaleźć w najnowszym raporcie "Soccerex Football Finance". Autorzy stworzyli ranking klubów piłkarskich z największym potencjałem finansowym. Oparto go o takie zmienne jak: wartość piłkarzy, trwałe aktywa (stadion, ośrodki treningowe, inne nieruchomości), środki bankowe, potencjał inwestycyjny właściciela i dług netto.
Biorąc pod uwagę powyższe dane klubem z największym potencjałem finansowym okazał się Manchester City, który otrzymał współczynnik 4,883. Wyprzedził Arsenal (4,559) i PSG (4,128). Co zaskakujące, czwarte miejsce zajął chiński Guangzhou Evergrande. W jego przypadku nie są jednak znane środki bankowe i dług. Na szóstej pozycji znalazł się Real (2,579), a dopiero na trzynastej Barcelona (1,626). Co ciekawe, w pierwszej "30" jest sześć klubów amerykańskich.
Całe zestawienie zobaczysz tutaj.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.