| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Rada Nadzorcza Ekstraklasy S.A., po spotkaniu z klubami, nie zdecydowała się wnioskować do PZPN o rozszerzenie najwyższej klasy rozgrywkowej do 18 zespołów. Od sezonu 2019/20 do pierwszej ligi spadać jednak mają trzy drużyny.
– Rada Nadzorcza finalnie rozważała tylko dwa scenariusze formatu rozgrywek. Pozostanie przy ESA-37 lub ESA-34. Zgodziliśmy się, że w obecnych warunkach rozwiązanie zakładające poszerzenie rozgrywek o kolejne dwa kluby nie przyniosłoby oczekiwanego, wyraźnego wzrostu jakości. W najbliższych latach, równocześnie z zaostrzaniem i rygorystycznym podejściem do przepisów licencyjnych w zakresie infrastruktury klubowej, Ekstraklasa będzie się jednak otwierać na pierwszą ligę – powiedział przewodniczący Rady Nadzorczej Ekstraklasy S.A. Karol Klimczak, cytowany w komunikacie spółki.
Rekomendacje zakładają, że w ekstraklasie nadal będzie obowiązywać system rozgrywek ESA-37. Oznacza to, że po części zasadniczej, składającej się z 30 kolejek, drużyny zostaną podzielone na dwie grupy po osiem i rozegrają dodatkowe siedem spotkań w rundzie finałowej. Nie będzie jednak, podobnie jak w tym i następnym sezonie, podziału punktów na pół, co stosowano w latach 2013-2017.
Jak podkreślono, nie wyznaczono żadnych ram czasowych obowiązywania tego systemu i w najbliższych latach nie przewiduje się potencjalnych zmian w rozgrywkach.
📢 Rekomendacje Ekstraklasy S.A. dla Zarządu PZPN dotyczące systemu rozgrywek od sezonu 2019/20.https://t.co/wAW6yKN4I9
— LOTTO Ekstraklasa (@_Ekstraklasa_) 15 lutego 2018
– Ekstraklasa oraz kluby chcą zapewnić stabilność rozgrywek oraz zagwarantować zgodność kalendarzy Ekstraklasy i rozgrywek UEFA. Wkrótce rozpoczną się rozmowy i negocjacje poprzedzające przetarg na przyznanie praw mediowych. Kluczową wartością dla każdego z potencjalnych nabywców telewizyjnych jest przewidywalność oraz coraz wyższa jakość produktu. Zadaniem Ekstraklasy jest zapewnienie tego – zaznaczył kierujący spółką Marcin Animucki.
Zmianie ma ulec natomiast liczba zespołów spadających z ekstraklasy. Od sezonu 2019/20 najwyższą klasę mają opuszczać po trzy drużyny i tyle samo będzie awansować z 1. ligi. Zasady awansu ustali PZPN.
– Uważam, że to bardzo inteligentna i mądra decyzja, która została podjęta w interesie całej polskiej piłki. W docelowym systemie do Ekstraklasy bezpośrednio awansować mają dwie drużyny, a zespoły z kolejnych miejsc będą walczyły w barażach. Natomiast 14. klubowi Ekstraklasy zapewniona ma być poduszka finansowa, by spadek nie miał na niego aż tak negatywnego wpływu – powiedział prezes PZPN Zbigniew Boniek, który reprezentuje związek w radzie nadzorczej Ekstraklasy S.A.
Kolejnym wnioskiem ze spotkania z klubami są prawdopodobne zmiany w przepisach licencyjnych PZPN. Mają one na celu, by w ekstraklasie mógł występować tylko ten klub, który posiada własny stadion i jest w pełni przygotowany do gry pod względem infrastruktury. Oznacza to, że do rozgrywek nie będą dopuszczane stadiony rezerwowe w innych miastach. Tak obecnie wygląda sytuacja Sandecji Nowy Sącz, która po pierwszym w historii awansie do krajowej elity podejmuje ligowych rywali w Niecieczy. Klub ten ma zdecydowanie najniższą frekwencję na meczach, a grudniowy pojedynek z Lechią Gdańsk obejrzały 834 osoby, co jest niechlubnym rekordem.
Modyfikacji ma również ulec system rozgrywek Pucharu Polski, ale PZPN szczegóły ogłosi w terminie późniejszym.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.