Najpierw miliony wydane na piłkarzy a potem wielkie rozczarowanie. Działacze PSG inwestują w zespół z Paryża ogromne środki, ale wciąż nie mogą się doczekać sukcesu na arenie europejskiej. I choć trudno wskazać którzy piłkarze konkretnie zawiedli, to historia pamięta kilka przypadków, gdy naprędce budowany klub zatrudniał za ogromne sumy zawodników wybitnie niespełniających oczekiwań.
Ogromne oczekiwania wiązały się również z transferem Andrija Szewczenki. Milan otrzymał za Ukraińca 43,40 miliona euro, zaś Chelsea – zamiast niezwykle skutecznego snajpera –piłkarza, który nie zdołał zaaklimatyzować się na Wyspach. W pierwszym roku gry zdobył tylko cztery bramki w Premier League, w drugim – raptem jedną więcej. Szybko i bez żalu został wypożyczony do Milanu, a później oddany do Dynama Kijów.
Transfer na Wyspy był zresztą początkiem końca "Szewy", który już nigdy nie wrócił do formy sprzed przeprowadzki do Londynu. Nie pomógł mu nawet powrót na San Siro, gdzie w 18 spotkaniach nie zdołał trafić ani razu i skuteczność odzyskał dopiero w ojczyźnie.
Abramowicz generalnie nie miał szczęścia do kupowania napastników, bo i Fernando Torres, ściągnięty za blisko 60 milionów w styczniu 2011 roku, nie odnalazł się na Stamford Bridge. Pierwotnie wydawało się, że przenosiny El Nino nie będą ze sobą niosły żadnego ryzyka, bo Hiszpan – dzięki grze w Liverpoolu – doskonale znał klimat wyspiarskiego futbolu. Rzeczywistość brutalnie to jednak zweryfikowała.
W żadnym z czterech sezonów Torres nie zdołał przekroczyć liczby ośmiu goli w lidze, a kibice częściej kpili z jego indolencji strzeleckiej niż fetowali kolejne trafienia. Łącznie zdobył dla "The Blues" 45 bramek, ale potrzebował na to blisko 200 meczów.
Na wielkich transferach potęgę budował też Manchester City. Jednym z pierwszych hitów autorstwa "Obywateli" był Robinho, który miał za sobą niezbyt udaną przygodę z Realem Madryt. Cudowne dziecko brazylijskiej piłki miało pociągnąć na swoich barkach drużynę, lecz zbyt często widywano go w klubach nocnych, a zbyt rzadko w wysokiej formie na boisku.
Brazylijczyk kosztował 43 miliony euro, ale w Anglii wytrzymali z nim ledwo półtora roku. Wkrótce został wypożyczony do Santosu, gdzie miał odzyskać formę, a potem skusił się na niego Milan.
Kompletnym fiaskiem zakończyły się działania w Machaczkale, gdzie rosyjscy oligarchowie próbowali stworzyć wielki futbol. Wydawali duże kwoty na transfery, ściągali znanych zawodników, ale nie zawsze przynosiło to efekt. Fatalnie na przykład spisywał się Willian, za którego zapłacono aż 35 milionów euro.
Brazylijczyk zagrał tylko w 17 meczach, strzelił jednego gola i opuścił Anży, które wkrótce znudziło się inwestorom i dziś jest przedostatnim zespołem w rosyjskiej Premier League z jednym z niższych budżetów w lidze.
Chińskie Guangzhou Evergrande wydało zaś 42 miliony euro na Kolumbijczyka Jacksona Martineza. Napastnik miał świetną renomę w Europie, a Azjaci liczyli że skuteczność ze Starego Kontynentu przeniesie na rozgrywki w Super League. Nic jednak z tych rzeczy – Martinez strzelił tylko cztery gole, po czym... rozwiązał kontrakt z klubem.
1 - 3
Anglia U21
0 - 1
Holandia U21
1 - 2
Niemcy U21
0 - 2
Czechy U21
2 - 2
Finlandia U21
2 - 0
Ukraina U21
1 - 2
Słowacja U21
1 - 1
Włochy U21
4 - 1
Polska U21
0 - 4
Portugalia U21
16:00
Francja U21
19:00
Włochy U21
16:00
Holandia U21
16:00
Legia Warszawa
16:00
Bruk-Bet Termalica
18:30
Cracovia
12:45
KGHM Zagłębie Lubin
15:00
Odra Opole
15:00
Stal Rzeszów
15:00
BS Polonia Bytom
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.