Pod wodzą Massimiliano Allegriego Juventus nie gra najefektowniejszej piłki w Europie. Tak regularnie jednak Stara Dama nie punktowała już dawno, a decyzje włoskiego szkoleniowca zasługują na ogromny szacunek.
W lipcu 2014 roku Allegri zastąpił na stanowisku trenera Antonio Contego. Fani Juventusu wyrazili wówczas ogromne oburzenie tym faktem i już podczas pierwszej wizyty 50-latka w Turynie przyjęli go niezwykle szorstko. Wydawało się, że trudno będzie mu zatem utrzymać zespół w tak świetnej dyspozycji jak do tej pory.
Mijały jednak kolejne miesiące, a Stara Dama grała coraz lepiej i lepiej. Teraz, po blisko czterech latach pracy, okazuje się, że Allegri wzniósł zespół na jeszcze wyższy poziom.
Były trener między innymi Milanu poprowadził Juventus już w 205 spotkaniach, w których wykręcił rewelacyjną średnią punktów na mecz – 2,29. To oznacza, że jest w czołówce najlepiej punktujących szkoleniowców w historii klubu. Z tym że wyprzedzają go Didier Deschamps (2,33), który prowadził Juve w Serie B, oraz Massimo Carrera (2,75), który w protokole meczowym podpisał się tylko 8-krotnie, gdy Conte był zawieszony.
ten ostatni zdobywał średnio 2,24 punktu na mecz, a Allegri pozostawił też za plecami Fabio Capello (2,17), Marcello Lippiego (1,95) oraz Carlo Ancelottiego (1,98).
Za 50-latkiem przemawiają też pozostałe statystyki. Na trzy możliwe mistrzostwa Włoch zdobył trzy, na trzy możliwe Puchary Włoch wygrał trzy, a w Lidze Mistrzów dwukrotnie dotarł do finału i raz odpadł w 1/8.
Co więcej – spośród pucharowych dwumeczów aż siedem zakończył "z tarczą" i tylko jeden, po dogrywce z Bayernem, przegrał. Jeśli natomiast liczyć pojedyncze spotkania bez dogrywek oraz rzutów karnych, to w fazie pucharowej, zanim dotarł do finału, osiągnął rewelacyjny bilans 10 zwycięstw, 6 remisów i 0 porażek.
To oznacza, że Allegri jest też najlepszym w historii trenerem Juve pod względem procentu zwycięstw, bo ponad 3/4 meczów jego zespół kończy zwycięstwem. Wygląda więc na to, że do miana jednego z najwybitniejszych szkoleniowców brakuje mu już tylko ukoronowania tej pięknej przygody zwycięstwem w Lidze Mistrzów...
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.