Na mecze z Nigerią i Koreą Południową wybrało się wielu dziennikarzy z Japonii chcących lepiej poznać grupowego rywala i zobaczyć z bliska Roberta Lewandowskiego. Jeden z nich – Yuhei Yamaguchi z gazety "Sports Nippon" – porozmawiał ze SPORT.TVP.PL o swoich wrażeniach z obserwacji Polaków i oczekiwaniach Japończyków przed mundialem.
Radosław Przybysz, SPORT.TVP.PL: – Co sądzisz o polskiej drużynie po tych dwóch meczach?
Yuhei Yamaguchi, "Sports Nippon": – Macie bardzo dobry zespół. Zagraliście lepiej w meczu z Nigerią. Przegraliście, ale pokazaliście dużą jakość. Poza tym, spotkanie z Koreą było mniej miarodajne, bo doszło w nim do wielu zmian, zwłaszcza w drugiej połowie. W systemie z trzema obrońcami bronicie bardzo dobrze, ciężko strzelić wam gola. Ale Koreańczycy pokazali, że można. Wykorzystali swoją szybkość i mobilność. Japonia musi zrobić to samo, jeśli chce powalczyć z Polską na mundialu.
– Wszyscy dziennikarze z zagranicy skupiają się na Robercie Lewandowskim, ale kto oprócz niego zwrócił twoją uwagę?
– Grzegorz Krychowiak. Gra agresywnie i umie dyktować tempo gry, większość ofensywnych akcji Polaków zaczynało się od jego podań. To taki cichy, ukryty lider waszej drużyny.
– Co zadecydowało o zwycięstwie z Koreą?
– Oba zespoły zaczęły raczej defensywnie, w ustawieniu z trójką stoperów. A jednak oba miały w pierwszej połowie kilka dobrych okazji. Różnica była taka, że Polska swoje wykorzystała. Lider Koreańczyków, Son Heung-Min, to jeden z najlepszych piłkarzy Azji Wschodniej, ale do klasy Lewandowskiego jeszcze trochę mu brakuje. Posiadanie dobrej "dziewiątki" jest decydujące, zwłaszcza gdy często się dośrodkowuje.
– Kto będzie faworytem grupy H na mistrzostwach świata?
– Myślę, że Kolumbia to najmocniejszy zespół, najbardziej zaprawiony w bojach na tym poziomie. Polska też ma dobrych piłkarzy, ale brakuje jej trochę doświadczenia w meczach na mundialu, a to bardzo ważny aspekt.
– A co z Japonią?
– W kraju są spore obawy dotyczące mundialu. Też testujemy nowych piłkarzy, ale w ostatnich meczach towarzyskich brakowało nam jakości i dobrych wyników. Media spekulują, że selekcjoner Vahid Halilhodzić może stracić pracę przed mistrzostwami, ale związek i kibice raczej mu ufają. Wierzą, że ma plan na ten turniej.
– Na których japońskich piłkarzy powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?
– Shoya Nakajima w marcu zadebiutował w reprezentacji i w obu meczach pokazał się z dobrej strony. Na co dzień gra w portugalskim Portimonense, gdzie strzela wiele goli. Jest obecnie w świetnej formie i uważam, że może być odkryciem naszej drużyny.
– Spróbuj wytypować wynik meczu Polska – Japonia.
– To zależy, jakie rozstrzygnięcia zapadną w dwóch pierwszych kolejkach fazy grupowej. Mam nadzieję, że będą korzystne dla Japonii. Trudno będzie pokonać Polskę, ale generalnie mamy dobre doświadczenia z meczów z europejskimi drużynami. Europejczycy grają uporządkowany, logiczny futbol. Łatwiej jest nam się temu przeciwstawić niż chaotycznym zespołom, po których nie wiadomo czego się spodziewać. Niech będzie 1:0 dla Japonii. Jeśli mamy wygrać z Polską, to musimy zagrać bezbłędnie w defensywie i jakoś znaleźć sposób na zdobycie tej jednej, decydującej bramki.
– Co zapadnie ci w pamięci po wizycie w Polsce?
– Jestem w waszym kraju już trzeci raz, ale pierwszy we Wrocławiu i w Katowicach. Na pewno na długo zapamiętam Wrocław. To piękne miasto z wieloma kościołami. Na co dzień mieszkam w Niemczech, gdzie w każdym mieście jest tylko jeden duży kościół. Tutaj jest mnóstwo pięknych świątyń. Widać, że jesteście bardzo wierzącą nacją.
12:00
Aruba
17:45
Białoruś
20:30
Bonaire
0:00
Portoryko
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.