| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Arkadiusz Malarz, który został wybrany najlepszym bramkarzem ekstraklasy w minionym sezonie, przyznał, że Legia Warszawa dopiero w ostatnich meczach pokazała swoją siłę, ale w tym składzie jest w stanie awansować do piłkarskiej Ligi Mistrzów.
– Czyżby mentalność i siła psychiczna zdecydowała o waszym sukcesie?
– Rzeczywiście mieliśmy mocne głowy, szczególnie w rundzie finałowej. Przecież w pierwszej kolejce tej fazy wszystkie trzy zespoły walczące o mistrzostwo przegrały. Później jednak nie mieliśmy sobie równych, bo zanotowaliśmy tylko jeden remis. Trzeba pamiętać, że z Lechem i Jagiellonią, które nas wyprzedzały, graliśmy na wyjeździe. Jesteśmy dumni, że zrobiliśmy to, co do nas należało.
– Czy z perspektywy czasu zmiany trenerów przyniosły efekty?
– Zaczęliśmy wygrywać, więc można powiedzieć, że przyniosło to zamierzone efekty. Nie ma sensu +gdybać+, co by się stało, gdyby nie zmieniono tych trenerów. W tym sezonie tak wiele się działo, że dokonaliśmy czegoś niesamowitego zdobywając mistrzostwo trzeci raz z rzędu. Zapisaliśmy się w historii klubu. To jest nagroda za wiarę do końca.
– Prezes i właściciel Legii Dariusz Mioduski powiedział, że prawdopodobnym błędem trenera Romeo Jozaka był fakt, że zbyt mało korzystał z wiedzy swojego asystenta Deana Klafurica...
– Ciężko mi się wypowiadać na ten temat, bo nie wiem, jakie relacje panowały między nimi. Z Klafuricem przede wszystkim mieliśmy dużo indywidualnych rozmów. On dotarł do chłopaków i to było najważniejsze. Rozpracowywał przeciwne drużyny na wszystkie możliwe sposoby. To też było kluczowe.
– W tym sezonie było kilka momentów zwrotnych. Najważniejszym z nich było zwolnienie Jozaka?
– Z perspektywy czasu można powiedzieć, że tak, ponieważ odnieśliśmy sukces. Nie chcemy w przyszłym sezonie doprowadzić do tego, aby wszystko rozstrzygało się dopiero w ostatnich kolejkach. Po prostu musimy grać równo, aby nie mieć takich wzlotów i upadków.
– Sami byliście zaskoczeni tymi upadkami, bo po zimowym okienku transferowym wydawało się, że jesteście zdecydowanym faworytem rozgrywek?
– Często się nad tym zastanawialiśmy i nie potrafiliśmy znaleźć konkretnej przyczyny. Trenowaliśmy jak wcześniej, graliśmy z pełnym zaangażowaniem i koncentracją, a jednak traciliśmy punkty. Nie wiedzieliśmy, dlaczego "nie zaskoczyło".
– Czy pana zdaniem w obecnym składzie Legię stać na awans do Ligi Mistrzów?
– Wierzę, że tak. Ostatnie mecze pokazały naszą siłę. Musimy jednak poprawić mankamenty, których było sporo. Wszyscy mówią, że od tego sezonu będzie trudniej awansować do tych rozgrywek, ale może się okazać, że będzie łatwiej. Jestem optymistą. Wiele osób skreślało nas w tym sezonie, a jednak wyszliśmy obronną ręką. Ostatnio staliśmy się drużyną, którą kłopoty tylko bardziej mobilizują. Musimy jednak od początku grać na swoim poziomie.
– Zawsze chętnie angażuje się pan w promocję sportu wśród dzieci. Na czym polega pańska rola w akcji "Zostań gwiazdą futbolu" organizowaną przez MiniMini+?
– Bardzo chętnie przystąpiłem do tej inicjatywy. Dzieciaki z całej Polski mogą nakręcić filmik i pokazać w internecie na co je stać, ale żeby to zrobić muszą się ruszyć z domu, potrenować, co już jest wartością i dlatego do tego zachęcam. Laureaci akcji wystąpią w telewizji, w nowym programie sportowym, więc warto spróbować.
– Kiedyś dzieci miały inne możliwości, a zapału jakby więcej...
– Ja jako dziecko mogłem tylko pomarzyć o takich możliwościach. Smuci mniej jednak, gdy jadąc na trening mijam puste orliki. Chcę pomóc zaszczepić dzieciom miłość do sportu poprzez zabawę i rywalizację. To będzie kształtowało je później jako piłkarzy, ale przede wszystkim jako ludzi. A akcja, w którą się zaangażowałem, skierowana jest do dzieci, ale i do rodziców. Bo często to nasza wina, że idziemy na łatwiznę i dajemy dziecku tablet czy inne urządzenie, aby mieć chwilę dla siebie. Mam dwójkę dzieci i z żoną potrafimy im aktywnie zorganizować czas.
– Akcja skierowana jest do dzieci w wieku 4-8 lat. To odpowiedni wiek, aby zaszczepić im miłość do sportu?
– Nawet młodsi mogą już ćwiczyć, bo w mojej szkółce grają dzieci od trzeciego roku życia. Trenują dwa razy w tygodniu i nie mogą się doczekać kolejnych zajęć. Widzę wdzięczność rodziców, bo te dzieci są spełnione i świetnie się rozwijają.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.