Joachim Loew dysponuje ogromnym bogactwem składu i praktycznie w każdej formacji ma kilku klasowych zawodników. Tak jest również w linii ataku, bo choć miejsce na pozycji napastnika jest jedno, to chętnych do jego zajęcia – co najmniej trzech.
W szerokiej kadrze na mundial znaleźli się Mario Gomez, Timo Werner, Thomas Mueller oraz Nils Petersen, choć niemieckie media nie mają wątpliwości, że ten ostatni nie pojedzie do Rosji. A nawet jeśli jakimś cudem pojedzie, to wątpliwe by zdołał zagrać choćby minutę.
Rozważając więc, kto będzie w systemie Loewa napastnikiem, należy brać pod uwagę przede wszystkim trzy pierwsze nazwiska. I choć do rozpoczęcia mundialu już niespełna dwa tygodnie, to obsada pozycji "dziewiątki" jest sporą zagadką.
Jedną z możliwości jest Werner, na co dzień napastnik RB Lipsk. 22-latek jest piłkarzem niezwykle skutecznym, ale i – na poziomie reprezentacyjnym – niedoświadczonym. W drużynie narodowej zadebiutował w marcu 2017 roku. Może się jednak pochwalić znakomitymi statystykami – w 12 meczach zdobył aż siedem bramek.
Nic dziwnego, że kibice wiążą z tym zawodnikiem ogromne nadzieje, a i sam Miroslav Klose przyznał, że Werner jest przyszłością tego zespołu. Niemieccy eksperci rozważają jednak, czy piłkarz poradzi sobie z presją jaka towarzyszy wielkiemu turniejowi.
Pod tym względem znacznie korzystniejsze byłoby postawienie na Mario Gomeza. Napastnik VfB Stuttgart ma w dorobku aż 73 mecze w kadrze i 31 zdobytych bramek.
Piłkarz Die Schwaben jest już jednak wiekowy i choć wciąż utrzymuje dobrą skuteczność (dziewięć goli w ostatnim sezonie ligowym), ma braki w dynamice. Jest generalnie przeciwieństwem Wernera pod kątem stylu gry, bowiem w odróżnieniu od gracza Lipska, bazuje na cierpliwym oczekiwaniu na podania w polu karnym rywali. Werner zaś jest niezwykle aktywny, porusza się również na skrzydłach i próbuje gry kombinacyjnej.
Ostatnią z opcji jest Thomas Mueller, który zna smak gry na szpicy, ale z drugiej strony – nie jest typowym napastnikiem. Zdecydowanie bardziej woli grać nieco głębiej i w jego przypadku mowa byłaby raczej o "fałszywej dziewiątce".
Loewa czeka więc spory ból głowy i wielce prawdopodobne, że w trakcie turnieju będzie, w zależności od sytuacji boiskowej, regularnie rotował zawodnikami i składem.
2 marca Niemcy zmierzą się sparingowo z Austrią – transmisja od 18:00 w TVP Sport, SPORT.TVP.PL i aplikacji mobilnej. 8 czerwca natomiast podejmą Arabię Saudyjską. Transmkisja od 19:30 w SPORT.TVP.PL i w aplikacji mobilnej. Łącznie TVP pokaże aż 15 meczów towarzyskich przed MŚ.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.