W Turynie trwają przygotowania do "transferu stulecia". Juventus jest bliski pozyskania Cristiano Ronaldo z Realu Madryt, ale w Piemoncie wiedzą, że ściągnięcie Portugalczyka wymaga szerszego planu. Działacze szczególną wagę przykładają do efektów, jakie ruch wywrze na klubowych finansach.
Pierwszą kwestią, z którą musi zmierzyć się klub z Turynu, są koszta samego transferu, które wyniosą 320 milionów euro – po 80 milionów na każdy z czterech sezonów, jakie Ronaldo ma spędzić w Juventusie. Składa się na to 100 milionów euro za sprowadzenie piłkarza (kwota może wzrosnąć, bo Real chce więcej) i 55 milionów euro wypłaty brutto (30 milionów netto). Tak ogromnych pieniędzy nie zarabia żaden z graczy Starej Damy. Dla porównania najwięcej inkasuje obecnie Gonzalo Higuain – 7,5 miliona euro netto rocznie.
Sprowadzenie Portugalczyka, według "El Mundo", będzie wiązać się ze sprzedażą kilku zawodników. Juventus czeka na ogłoszenie nowego trenera Chelsea, którym – według medialnych doniesień – ma zostać Maurizio Sarri. Włoch chciałby sprowadzić do Londynu Higuaina, Daniele Ruganiego i Alexa Sandro. Za tę trójkę klub z Piemontu może zainkasować od 120 do 150 milionów euro. Coraz częściej w Turynie wspomina się tez o sprzedaży Miralema Pjanicia. Tym zawodnikiem interesuje się między innymi FC Barcelona, a cena Bośniaka może wynieść nawet 100 milionów euro.
Ronaldo w Juventusie to nie tylko koszta, ale przede wszystkim wpływy, szczególnie z umów sponsorskich. Klub szuka nowych inwestorów, bo jak na razie na koszulkach zespołu widnieje logo firmy Jeep powiązanej z koncernem Fiat-Chrysler, który kontroluje rodzina Agnellich, a więc właścicieli klubu.
Familia też chciałaby skorzystać z wizerunku Portugalczyka. Niewykluczone, że Ronaldo zostanie twarzą nowego modelu Ferrari, a więc firmy samochodowej, która również należy do koncernu Fiata. W każdym razie temat napastnika pozytywnie wpłynął na notowania Juventusu i to dosłownie – akcje klubu na giełdzie skoczyły w ostatnim czasie o 27 procent, co w kapitalizacji oznacza około 150 milionów euro. W ten sposób rośnie wartość klubu, a to dopiero przedsmak tego, co ma nastąpić…
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.