Trzecim zwycięstwem żołnierzy Wojska Polskiego nad drużyną gwiazd Marcina Gortata 80:64 zakończył się siódmy koszykarski pojedynek tych zespołów. Rozegrany w łódzkiej Atlas Arenie charytatywny mecz zwieńczył 11. edycję campów organizowanych przez koszykarza NBA.
Spotkanie, które sam Gortat nazwał "koszykarsko-komediowym" pojedynkiem, po raz drugi odbyło się w rodzinnym mieście jedynego polskiego gracza w NBA. Podobnie jak przed rokiem z trybun Atlas Areny obserwowało je kilka tysięcy widzów.
Drużyny wystąpiły w koszulkach z hasłami: "Służymy Niepodległej" i "Niepodległa" oraz innymi symbolami nawiązującymi do roku obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Gortat po raz pierwszy zagrał zaś w białym trykocie swojego nowego klubu w NBA Los Angeles Clippers, do którego przeniósł się latem.
Po jego stronie ponownie wystąpiła plejada gwiazd. Tym razem do swojego teamu zaprosił m.in. siostry Agnieszkę i Urszulę Radwańskie, aktorów – Joannę Liszowską, Jakuba Wesołowskiego, Antoniego Królikowskiego oraz Julię Wieniawę, siatkarza Mariusza Wlazłego, bramkarza reprezentacji Polski Łukasza Fabiańskiego, byłego szczypiornistę Karola Bieleckiego, zawodników MMA – Karolinę Kowalkiewicz i Damiana Janikowskiego, lekkoatletów – Pawła Fajdka i Konrada Bukowieckiego oraz koszykarzy reprezentacji Polski – Adama Waczyńskiego i Marcela Ponitkę.
Dla części z nich to był pierwszy od lat kontakt z koszykówką, a inni po raz kolejny przyjęli "powołanie" Gortata. – W drużynie Marcina jestem już trzeci raz i nie trzeba mnie do tego namawiać. Moja siostra debiutuje na parkiecie, ale trudno ocenić, która z nas jest lepsza pod koszem. Nie o to jednak chodzi, bo tutaj liczy się dobra zabawa. W naszym zespole wyróżnia się Łukasz Fabiański, który rzucił dużo punktów – podkreślała Urszula Radwańska.
Chwalony przez wszystkich Fabiański nie ukrywał, że uwielbia koszykówkę, w którą grywa w wolnym czasie. – Marcin nie musiał mnie wcale namawiać. Chodziło bardziej o termin, który wreszcie w tym roku mi pasował. Gdybym tylko mógł, grałbym tu zawsze – zapewnił golkiper West Ham United.
Siatkarski mistrz świata Wlazły ocenił, że z roku na rok radzi sobie coraz lepiej, ale – jak żartował – wciąż próbuje trafić nie do kosza, lecz w... tablicę. – Staramy się grać zespołowo, żeby każdy miał z tego frajdę. Chcemy dać też trochę zabawy i emocji ludziom, którzy przyszli nas oglądać – tłumaczył kapitan PGE Skry Bełchatów.
Mistrz globu w rzucie młotem Fajdek dodał, że w koszykówkę grywa podczas rozgrzewki na treningach, a w tym spotkaniu stara się wykorzystywać swoją posturę w podkoszowej walce.
Wszyscy uczestnicy podkreślali jednak, że choć to tylko zabawa w szczytnym celu, oba zespoły chcą wygrać i nie zamierzają odpuszczać. Od początku bardziej zdeterminowani byli żołnierze, którzy chcąc odwrócić niekorzystny bilans do tegorocznej konfrontacji przygotowywali się na specjalnym zgrupowaniu. Prowadzili niemal przez całe spotkanie i ich wygrana właściwie nie była zagrożona. Ostatecznie zwyciężyli 80:64 (19:16, 22:15, 20:14, 19:19) i było to trzecie zwycięstwo drużyny polskiej armii. Team Gortata ma na koncie cztery triumfy.
– Dzisiaj drużyna Wojska Polskiego była bardzo dobrze przygotowana, dużo lepiej niż przed rokiem. Cieszę się, że dołączyło do nas tak wielu wybitnych sportowców i artystów, bo dzięki nim na trybunach było bardzo dużo widzów – podsumował Gortat.
Sobotni mecz, z którego całkowity dochód ze sprzedaży biletów ma zostać przeznaczony na cele statutowe Fundacji Marcina Gortata MG13, był finałem 11. edycji campów. Ich ideą jest promowanie uprawiania sportu i koszykówki wśród dzieci oraz młodzieży. W tym roku treningi zorganizowano w Łodzi, gdzie zainaugurowano cykl w obecności pary prezydenckiej, a następnie jeden z najlepszych polskich koszykarzy odwiedził Włocławek, Rumię, Warszawę i Lubin. Wzięło w nich udział kilkaset młodych adeptów koszykówki. W sumie przez 10 lat wakacyjnej akcji z Gortatem trenowało ponad 10 tysięcy dzieci, młodzieży oraz osób niepełnosprawnych.
Najlepszym zawodnikiem tegorocznych campów został 13-letni Kajetan Kuczawski z Katowic. W nagrodę pojedzie do Los Angeles i będzie gościem polskiego koszykarza, podobnie jak cała dziesiątka pozostałych finalistów tegorocznych obozów.
Przed meczem ulicą Piotrkowską przejechały bojowe wozy z uczestnikami imprezy. Na słynnym deptaku prezentowano sprzęt wojskowy oraz specjalne jednostki Wojska Polskiego wraz z uzbrojeniem i pojazdami. Wojskowy piknik zorganizowano także przed Atlas Areną. W przyszłym roku impreza również odbędzie się w Łodzi.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.