"Modrić to zasłona dymna". Sześć lat temu hiszpańska prasa wątpiła, by Chorwat mógł osiągnąć sukces w Realu Madryt. Trudno o bardziej błędne przewidywania.
Chorwat, uznany przez FIFA najlepszym graczem mundialu w Rosji, stanowi także oś swojej klubowej drużyny. Wraz z Realem czterokrotnie zdobył Ligę Mistrzów, trzykrotnie Klubowe Mistrzostwo Świata i Superpuchar Europy, dwukrotnie Superpuchar Hiszpanii oraz jedno mistrzostwo i Puchar Króla.
Modrić zamienił Tottenham na Real latem 2012 roku. Królewscy właśnie zakończyli sezon długo wyczekiwanym mistrzostwem, przebijając granicę 100 punktów. Jednak linii pomocy drużyny, prowadzonej wówczas przez Jose Mourinho, wiele brakowało do Barcelony. Remedium miał być Chorwat.
Kataloński dziennik "Sport" nie wróżył pomocnikowi udanej kariery na Santiago Bernabeu. "42 miliony, by ukryć wstyd" – taki tytuł umieszczono na okładce w dniu transferu Modricia. Nie tylko w obozie rywala pojawiały się wątpliwości. Pierwszy sezon Chorwata w stolicy Hiszpanii był klęską jego drużyny. Królewscy po raz kolejny zakończyli wyścig po mistrzostwo za plecami Barcelony. W Lidze Mistrzów odpadli w dwumeczu z Borussią Dortmund, po pamiętnych czterech golach Roberta Lewandowskiego. W finale Puchar Króla odebrało im Atletico.
Po zakończeniu sezonu w ankiecie przeprowadzonej przez madrycki dziennik "MARCA" Modrić został wybrany najgorszym letnim transferem ligi. Za jego plecami znalazł się Alex Song – Kameruńczyk, który rzeczywiście nie odnalazł się w Barcelonie.
Czas pokazał, że to właśnie Chorwat stał się prawdziwym architektem europejskich sukcesów Realu. Pod jego wodzą Królewscy dwukrotnie obronili Ligę Mistrzów. Doprowadzenie reprezentacji Chorwacji do finału mistrzostw świata sprawiło, że Modrić coraz częściej pojawia się na liście potencjalnych zdobywców Złotej Piłki.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.