| Kolarstwo / Kolarstwo szosowe
W niedzielę Michał Kwiatkowski zakończył rywalizację w Tour de France. Sześć dni później stanie na starcie 75. Tour de Pologne. – Pierwsze trzy-cztery etapy są na tyle proste, że będzie miał czas, aby dojść do siebie – uspokaja były kolarz, a dziś ekspert Bartosz Huzarski. Wyścig dookoła Polski od 4 do 10 sierpnia w Telewizji Polskiej.
Czas na zmianę. W trakcie słynnego trzytygodniowego wyścigu we Francji Polak był jednym z pomocników. Tak jak koledzy z grupy Sky ciężko pracował na końcowy sukces Gerainta Thomasa. Teraz to "Kwiato" wyjdzie na pierwszy plan. Na rodzimych trasach zostanie liderem zespołu. – Jeździł już w tej roli krótkie "etapówki". Tour de Pologne powinien mu pasować. Trasa nie jest zbytnio górzysta, dynamiczna. Można powiedzieć, że to wyścig pod niego – przewiduje Huzarski, który ma na swoim koncie triumfy w klasyfikacji górskiej (2005) oraz najaaktywniejszych (2013) w najważniejszym polskim wyścigu.
Kwiatkowski najbliżej triumfu był w 2012 roku. Prowadził przez dwa etapy w klasyfikacji generalnej, ale na decydującym szóstym przegrał finisz z późniejszym zwycięzcą Moreno Moserem. Kolejne dwa starty nie były tak udane. Trzy lata temu nie ukończył zmagań z powodu problemów zdrowotnych. Wówczas także przyjechał do Polski po Wielkiej Pętli. – Spokojnie. Michał nie jedzie po to, żeby po prostu tu być. Wie co robi. Nie przyjechałby, gdyby czuł, że źle wypadnie. Myślę, że psychicznie też jest przygotowany. Historia pokazuje, że jeśli kolarz ukończył Tour de France i przyjechał pełen motywacji, to był w stanie dobrze się pokazać w Polsce – zapowiada Huzarski.
W składzie grupy Sky znalazło się jeszcze dwóch Polaków: Łukasz Wiśniowski i Michał Gołaś. – Jeśli jest Michał, to cała reszta zawodników Sky będzie na niego jechała. Taka jest filozofia grupy. Celem nadrzędnym będzie zwycięstwo w wyścigu, a wszystko inne będzie temu podporządkowane – zakłada Huzarski.
Kwiatkowski ze wsparciem niezwykle silnej grupy Sky będzie jednym z głównym kandydatów do końcowego triumfu. Głównymi rywalami wydają się Włoch Fabio Aru i Brytyjczyk Adam Yates.
– To bardzo dobrzy kolarze, ale pełną ocenę będziemy mieli w piątek, gdy zobaczymy ostateczną listę startową. Pamiętajmy też, że Tour de Pologne jest wyścigiem, gdzie nie zawsze wygrywają najwięksi faworyci. Sądzę, że każda grupa wystawi jednego kolarza z TOP50-100 rankingu UCI, który będzie celował w końcowe zwycięstwo – prognozuje Huzarski.
W XXI wieku smak wygranej w narodowym wyścigu poznało dwóch Polaków. Piętnaście lat temu zwyciężył Cezary Zamana, potem nastały czasy ProTouru i... wyczekiwania. Serię triumfów obcokrajowców przerwał w 2014 roku Rafał Majka – jeden z dwóch najlepszych polskich kolarzy ostatnich lat. Ten drugi – Kwiatkowski – wciąż czeka na triumf w rodzimej imprezie. – Nie wiem, czy jest między nimi rywalizacja. Jeśli tak, to na pewno zdrowa, bo przecież potrafili świetnie współpracować w mistrzostwach świata lub igrzyskach olimpijskich. Ale jeśli ta rywalizacja istnieje, to może pchnie Michała do zwycięstwa – kończy Huzarski.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.