Szef zespołu Formuły 1 Renault Cyril Abiteboul przyznał, że francuska ekipa nie spodziewała się tak znacznego rozwoju jednostek napędowych Mercedesa i Ferrari w ostatnich latach. Jego zdaniem to spowodowało, że obecnie silniki rywali mają przewagę nad Renault.
Od 2014 roku w bolidach F1 montowane są silniki turbo o pojemności 1,6 litra, przypuszczalnie osiągające moc około 750 koni mechanicznych. Ile konkretnie? To pilnie strzeżona tajemnica producentów.
– Kilka lat temu popełniliśmy błąd, gdyż nie doceniliśmy potencjału nowych regulacji technicznych. Zmiany było widać od razu u Mercedesa, teraz są zauważalne także w Ferrari. Co konkretnie zrobili – tego nie wiemy. Nie spodziewaliśmy się takich zmian. Teraz musimy je zaakceptować i podjąć większe ryzyko. Oczywiście w ograniczonym stopniu, gdyż na uwadze trzeba zawsze mieć niezawodność. Mocniejsza jednostka, która będzie częściej ulegała awariom, nie jest nam potrzebna – uważa Abiteboul.
W bolidach F1 początkowo stosowane były jednostki V10 o pojemności 3 litrów. Później zostały zastąpione V8 2,4 litra, a cztery lata temu pojemność zmniejszono do 1,6 litra. Tym zmianom przeciwny był poprzedni szef F1 Bernie Ecclestone, ale jego wniosek o wycofanie decyzji o zmniejszeniu pojemności skokowej został odrzucony.
Obecnie francuskie silniki montowane są w bolidach dwóch zespołów – Renault (kierowcy Hiszpan Carlos Sainz i Niemiec Nico Huelkenberg) oraz McLarena (Belg Stoffel Vandoorne i Hiszpan Fernando Alonso).
Po dwunastu rundach mistrzostw świata team Renault plasuje się na czwartej pozycji, a McLaren na siódmej. Z kierowców najwyżej, na siódmym miejscu, jest sklasyfikowany Huelkenberg – 52 pkt. Prowadzi Brytyjczyk Lewis Hamilton z Mercedesa z dorobkiem 213 pkt, drugi jest Niemiec Sebastian Vettel z Ferrari – 189 pkt.
Trzynasta runda MŚ F1 – Grand Prix – Belgii odbędzie się 26 sierpnia.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.