Zdobywca Ligi Mistrzów w ostatnich trzech sezonach podbija świat nie tylko na boisku. JD Sports przeprowadziło badania wyszukiwań nazw klubów piłkarskich w Google. Internauci na całym świecie najczęściej poszukują właśnie Realu Madryt. Przewaga Królewskich na tym polu jest miażdżąca.
Przeanalizowano wyszukiwania nazw klubów piłkarskich w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Pod uwagę wzięto wyniki 97 krajów w 2018 roku. Real Madryt okazał się najczęściej poszukiwanym hasłem w aż 80 z nich. To ogromna przewaga nad drugim w tej klasyfikacji Arsenalem (17).
Drużyna prowadzona przez Julena Lopeteguiego króluje nie tylko w rodzimej Hiszpanii, ale też w całej Europie. Na terenie Starego Kontynentu prowadzi w aż czternastu krajach. Nie przebija się w państwach posiadających najsilniejsze ligi, gdzie internauci poszukują zwykle lokalnych drużyn. W Wielkiej Brytanii jest to Arsenal, w Niemczech – Bayern, we Francji – PSG, a we Włoszech – Juventus. Królewscy są popularni przede wszystkim w krajach bałkańskich.
Niezdobyty kontynent
Real zgarnął popularność niemal na wszystkich kontynentach. Niemal, gdyż na terenie Australii najczęściej wyszukiwany jest Arsenal.
Ekipa ze stolicy Hiszpanii niepodzielnie rządzi na pozostałych czterech lądach. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie jest bez konkurencji. W Azji podobnie – tam najczęściej poszukują go mieszkańcy największych oraz najludniejszych państw: Rosji, Chin i Indii.
Premier League łączy siły
Choć przewaga Realu jest ogromna zgodnie kroczą za nim trzy kluby Premier League. Oprócz Arsenalu są to kolejno Manchester United i Liverpool. Tegoroczny finalista Ligi Mistrzów to najczęściej poszukiwany klub w Egipcie. Efekt Mohammeda Salaha jest nie do przecenienia.
Liverpool największą popularnością cieszy się na obszarze Indonezji oraz północy Europy (Szwecja, Islandia i Irlandia). Manchester podbił Norwegię i tereny południa Afryki. Klub prowadzony przez Unaia Emery’ego prócz Wysp Brytyjskich, Australii czy licznych państw Afryki, święci triumfy także… na Grenlandii.
Barca przegrywa z Ekstraklasą
Skoro rządzi Real, gdzie jest jego odwieczny rywal, Barcelona? Katalończycy uplasowali się zaskakująco daleko, na piątym miejscu na świecie. W Europie jest jeszcze gorzej. Barcelona znajduje się tu na siedemnastym miejscu. Wyprzedza ją między innymi… Legia Warszawa.
Aktualny mistrz Ekstraklasy jest najczęściej wyszukiwanym klubem w Polsce. Nie zdołała go przebić żadna zagraniczna ekipa.
Jak widać sukcesy sportowe nie zawsze mają przełożenie na popularność. W zestawieniu nie znalazł się obecny mistrz Premier League, Manchester City.
Najczęściej wyszukiwane w Google kluby na świecie
1. Real Madryt
2. Arsenal
3. Manchester United
4. Liverpool
5. FC Barcelona
...
20. Legia Warszawa
Najczęściej wyszukiwane w Google kluby w Europie
1. Real Madryt
2. Arsenal
3. Manchester United
4. Liverpool
5. Ajax Amsterdam
…
15. Legia Warszawa
17. FC Barcelona
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.